Ja, det var egentlig også derfor jeg spurgte oprindeligt. Men kan godt forstå at du ikke vil offentliggøre prisen. Men det er jo desværre også den holdning der gør at alle syntes at det er så broget et market når man vil sælge sin hjemmeside.
Da jeg satte Sitesellers.dk i luften havde jeg oprettet et forum hvor man kunne drøfte sådanne ting. Uanset hvordan man prøver findes der to kasketter. Ganske som når du handler bil, bortsat fra at når du handler bil kender du godt nogenlunde selv værdien. En debat bliver dermed ikke ret meget andet end synliggørelse af flere modstridende parters meninger.
For nogle sælgere kan det være svært at forstå at man ikke vil give 100 gange mere end sitet omsætter, for som de fleste vil anføre har sitet potentialet X. Men køber vil så argumentere at det har MÅSKE potentialet X, men hvorfor er det så endnu ikke udnyttet hvis det bliver så stor en forretning.
På udenlandske sites nævnes i flæng en pris på 2-5 gange overskuddet. Om køber og sælger så kan mødes om dette må afhænge af mange ting. Det er ikke sikkert Jubii-auktion, Jubii, Skype eller for den sags skyld sex.com lever efter den regel, men det må jo så afhænge af andre rent strategiske faktorer.
Jeg har i stedet valgt at benytte www.abc-auktion.dk til at forsøge at skabe et gennemskueligt marked (det er reklame for mit eget site). Jeg synes ikke rigtigt der var noget i DK der går på køb og salg af domæner og websites, bortset fra qxl.dk selvfølgelig.
Jeg har i stedet valgt at benytte www.abc-auktion.dk til at forsøge at skabe et gennemskueligt marked (det er reklame for mit eget site). Jeg synes ikke rigtigt der var noget i DK der går på køb og salg af domæner og websites, bortset fra qxl.dk selvfølgelig
Bare lidt svært at bruge et site der (ifølge hvad jeg lige kunne se) kun har 1 sælger, og ikke et eneste bud på nogen af domænerne
2-5 gange overskud før finansielle poster (EBITDA), er vidst going rate i de fleste brancher, men selvfølgelig ses der også multipla der er mange gange større
Dato: 02-10-2006 11:27:19 Forfatter: netMedia.dk [QUOTE]Dato: 02-10-2006 11:19:26 Forfatter: Bare lidt svært at bruge et site der (ifølge hvad jeg lige kunne se) kun har 1 sælger, og ikke et eneste bud på nogen af domænerne
LOL - den startede i går da jeg valgte at bruge den i stedet for sitesellers.dk Itv. er der vist tre sælgere, men du har ret - kendskabet er ikke så stort endnu at der er kommet bud ind siden i går eftermiddags Så hvis du kender en der kan hjælpe med at øge kendskabet - ja, så tror jeg faktisk det kan gavne mange Aminos. Jeg tror alle har et domæne i skuffen som kunne sælges.
Bare lige en tanke omkring ABC-auktion. Kan man ikke få en daglig mail med domæner der er blevet sat til salg i løbet af dagen. Så slipper man for at huske at gå ind og tjekke om der er kommet nogle nye domæner/hele hjemmesider til salg...