Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en god sag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har brug for jeres hjælp. Denne diskussion startede oprindeligt i tråden "Unik ny side på vej, kritik udbedes. Det handlede om denne side som endnu ikke er blevet tilknytte domænet(Domænet er dog købt): http://72019.webportal.concept-i.dk/default.asp?show=page&id=2374. Siden er stadig under konstruktion og dette er 1. demo version, derfor virker alle funktioner ikke endnu.

Siden er ment som en non profit side hvor man kan minde sine afdøde og skrive en mindeside om dem, samt tænde et lys for den afdøde, skrive en kondolence m.m. Siden er delvis gratis at bruge og de beløb der går ind skal gå ubeskåret til Dansk Røde Kors. Jeg har én konkurrent i Danmark: mindet.dk, men de tager sig til gengæld godt betalt for deres ydelse, hvor alle pengene går i deres egen lommer og det er ikke billigt. Det kan man så tænke om hvad man vil.

Diskussionen handlede egentlig om designet, men drejede over på hvordan jeg skulle administrere siden. Siden er jo en non profit side så budgettet er ikke stort og jeg har selv indtil videre selv lagt penge og tid ud til hjemmesiden. Problemet er bare det, at det som nævnt ikke er meningen jeg skal tjene på siden, men at det heller ikke er meningen jeg skal tabe penge på siden. Trods alt koster det jo noget at have den liggende online, plus at jeg en dag ønsker at kunne gøre den flottere med bedre design og flere features, så den kommer op på standard med andre lignende sider. De andre har naturligvis pengene til det, siden de tager sig betalt, men det vil jeg ikke.

Spørgsmålet er, hvordan kan jeg få penge ind til de før nævnte udgifter uden at skulle kræve betaling af brugerne på siden(ud over dem som går til Røde Kors). Mit eget forslag er at jeg kunne få fat i nogle sponsorer som til gengæld fik deres banner op på siden som reklame, men det kan også give et forkert indtryk. Et andet forslag er at jeg kunne opkræve et administrationsgebyr når nogle opretter en mindeside, men så er jeg bange for at skræmme folk væk.

Hvad gør jeg, hvordan skal jeg takle det?

Ville blive meget glad for nogle forslag.

Hvis i ellers har nogle kommentarer til siden(design, ting jeg burde gøre anderledes m.m), så ville jeg også blive meget taknemmelig for denne respons. 

Mvh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:42
Google Adwords er efter min mening ret anonym og (tror jeg) sender ikke forkerte signaler. Det kan da give lidt ind i kassen.

En anden mulighed er, som du selv nævner, sponsorater, men i stedet for at tilbyde banner på siden, så tilbyd at de kommer på en "En særlig tak til..." side.

Hold udgifterne nede ved at få sponsoreret ydelser hos dem, der ikke vil sponsorere penge.

Merchandise er også en måde at tjene lidt skillinger uden at sælge sin sjæl. Merchandise i din sammenhæng kunne være
- Sterainlys
- Lysestager
- Mindeplader
- Dagbøger
- Blomster
- religiøse ting, såsom krucifiks, jesusfigurer, andet..

Det vil nok ødelægge siden, hvis du solgte caps, tshirts, badehåndklæder, etc. med logo på..

Blot et par tanker?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 00:58
Hej pb.tryk

Nogle gode idéer du kom med dér.

Tak for det

Lavede forresten en lille fejl så man kommer lidt skævt ind på siden. Den lige vej til forsiden er: http://72019.webportal.concept-i.dk/

Er stadig åben for andre forslag, eller hvis der er nogen der er villig til at sponsorere et hjemmeside design, logo eller nogle brouchurer.

.

Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:59
Hej misel,

Udover hosting, hvad er det så du bruger penge på?

Som pbtryk.dk siger, så kunne du tjene penge ved at sælge lysestager, mindeplader, og andet merchandise.
Men tror dine besøgende ville syntes mere noget mere personligt, f.eks. en flot ramme med et billede af den afdøde, eller
nogle smykker med ingraveret navn.

Men den letteste måde ville nok være Google Adwords, som pbtryk også siger.

edit >
Så lige du søger et design.
Jeg har lidt erfaringer med photoshop, og php/html/css, så hvis kravene ikke er alt for store, er jeg villig til at prøve.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)