Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Læg i kurv" eller "køb" i webshoppen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort og godt: Er det bedst at skrive "læg i kurv" eller "køb" (eller måske noget helt tredje) på den knap som kunden skal trykke på for at lægge en vare i kurven?

Har det nogen betydning rent psykologisk om der står det ene eller det andet? Hvad mener i? Samme spørgsmål kan sådan set gentages for "se kurv" vs. "gå til kassen".

De bedste hilsner

Amaris

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 18:18

Personligt ville jeg foretrække "Læg i kurv", da det ikke virker så spontant.

Og til det andet, ville jeg igen vælge den med kurven ;) - Altså "Se kurv" - Derefter kan du spørge kunden om vedkommende har lyst til at betale eller gå til kassen.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:20

Det meste direkte vil jeg foreslå dvs. "Køb" - "Gå til betaling". Men jeg er ikke ekspert, og har ikke set nogen forskel på de webshops jeg har arbejdet med, om det ene eller det andet er blevet brugt.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 18:25

Synes at have læst et sted, at der var en wehshop-ejer som havde testet det. Hans resultat var at hvis varen kostede under 500 kr., så var "Køb nu" bedst. Men kostede varen over 500 kr., så var det "Bestil nu" som virkede bedst.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33

Hej Casper og Nichlas.

Tak for jeres syn på sagen. Indtil videre bekræfter det så min anelse om, at det til syvende og sidst nok mest er et spørgsmål om smag og behag.

Personligt hælder jeg selv mest til "læg i kurv" og "se kurv", da det ikke virker så definitivt. Sidder dog pt. og arbejder på designet til min kommende shop og synes også pludselig at "køb" blev så tiltalende, simpelthen fordi jeg så kunne lave knappen lidt mindre i bredden. Men det er jo nok ikke verdens bedste argument for at vælge det ene over det andet Confused

Håber at der er flere der har lyst til at komme med deres bud. Måske der så bliver en overvægt af det ene eller det andet, der kan tjene som en vis indikation for hvad majoriteten måske måtte foretrække. Hvis det altså overhovedet betyder ret meget i den sidste ende.

De bedste hilsner

Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38

Powertrading:

Synes at have læst et sted, at der var en wehshop-ejer som havde testet det. Hans resultat var at hvis varen kostede under 500 kr., så var "Køb nu" bedst. Men kostede varen over 500 kr., så var det "Bestil nu" som virkede bedst.

Interessant. Kan du huske hvilke produkter han solgte? Går ud fra at der meget vel kan risikere at være forskel på forbrugeradfærd, alt afhængigt af hvad de skal købe og også hvilket prisleje man er ude i? Jeg handler da i hvert fald selv forskelligt, afhængigt af om jeg skal købe noget til 250 kr. eller 3000 kr. f.eks.

~ Amaris

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:05

Du har nok ret i at det er lidt smag og behag - eller rettere hvilken type man er. Personlig hader jeg at gå rundt med en indkøbskurv - og bare sætningen "læg i kurv" giver mig dårlige vibrationer.

Så jeg vil helt klar foretrække Bestil - gå til kasse - eller måske Reservér - Kasse

Reservér har en god klang - da det lyder lidt excslusivt, og antyder lidt "skynd dig begrænset antal"

Iøvrigt er en kurv for mig et fysisk produkt, som man aldeles ikke kan lægge noget fra internettet i.

Personligt vil jeg fremover bruge "Reservér" og "Gå til Kasse" i fremtidige versioner af de shops jeg producerer.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Hej cpufan.

Hehe, ja sådan er vi jo så forskellige. Langt de fleste kvinder elsker jo indkøbskurve Big Smile

Kan sagtens følge dig i forhold til eksklusiviteten omkring ordlyden af "reservér". Dog skal jeg sælge bøger og her kan man jo faktisk ofte reservere (eller forudbestille) en endnu ikke udkommet bog. Så lige i den forbindelse ville det nok bare skabe forvirring mere end noget andet tror jeg. Igen har branche/produkt jo nok en indflydelse på hvad der fungerer mest optimalt.

~ Amaris

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)