Kort og godt: Er det bedst at skrive "læg i kurv" eller "køb" (eller måske noget helt tredje) på den knap som kunden skal trykke på for at lægge en vare i kurven?
Har det nogen betydning rent psykologisk om der står det ene eller det andet? Hvad mener i? Samme spørgsmål kan sådan set gentages for "se kurv" vs. "gå til kassen".
Personligt ville jeg foretrække "Læg i kurv", da det ikke virker så spontant.
Og til det andet, ville jeg igen vælge den med kurven ;) - Altså "Se kurv" - Derefter kan du spørge kunden om vedkommende har lyst til at betale eller gå til kassen.
Det meste direkte vil jeg foreslå dvs. "Køb" - "Gå til betaling". Men jeg er ikke ekspert, og har ikke set nogen forskel på de webshops jeg har arbejdet med, om det ene eller det andet er blevet brugt.
Synes at have læst et sted, at der var en wehshop-ejer som havde testet det. Hans resultat var at hvis varen kostede under 500 kr., så var "Køb nu" bedst. Men kostede varen over 500 kr., så var det "Bestil nu" som virkede bedst.
Tak for jeres syn på sagen. Indtil videre bekræfter det så min anelse om, at det til syvende og sidst nok mest er et spørgsmål om smag og behag.
Personligt hælder jeg selv mest til "læg i kurv" og "se kurv", da det ikke virker så definitivt. Sidder dog pt. og arbejder på designet til min kommende shop og synes også pludselig at "køb" blev så tiltalende, simpelthen fordi jeg så kunne lave knappen lidt mindre i bredden. Men det er jo nok ikke verdens bedste argument for at vælge det ene over det andet
Håber at der er flere der har lyst til at komme med deres bud. Måske der så bliver en overvægt af det ene eller det andet, der kan tjene som en vis indikation for hvad majoriteten måske måtte foretrække. Hvis det altså overhovedet betyder ret meget i den sidste ende.
Synes at have læst et sted, at der var en wehshop-ejer som havde testet det. Hans resultat var at hvis varen kostede under 500 kr., så var "Køb nu" bedst. Men kostede varen over 500 kr., så var det "Bestil nu" som virkede bedst.
Interessant. Kan du huske hvilke produkter han solgte? Går ud fra at der meget vel kan risikere at være forskel på forbrugeradfærd, alt afhængigt af hvad de skal købe og også hvilket prisleje man er ude i? Jeg handler da i hvert fald selv forskelligt, afhængigt af om jeg skal købe noget til 250 kr. eller 3000 kr. f.eks.
Du har nok ret i at det er lidt smag og behag - eller rettere hvilken type man er. Personlig hader jeg at gå rundt med en indkøbskurv - og bare sætningen "læg i kurv" giver mig dårlige vibrationer.
Så jeg vil helt klar foretrække Bestil - gå til kasse - eller måske Reservér - Kasse
Reservér har en god klang - da det lyder lidt excslusivt, og antyder lidt "skynd dig begrænset antal"
Iøvrigt er en kurv for mig et fysisk produkt, som man aldeles ikke kan lægge noget fra internettet i.
Personligt vil jeg fremover bruge "Reservér" og "Gå til Kasse" i fremtidige versioner af de shops jeg producerer.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Hehe, ja sådan er vi jo så forskellige. Langt de fleste kvinder elsker jo indkøbskurve
Kan sagtens følge dig i forhold til eksklusiviteten omkring ordlyden af "reservér". Dog skal jeg sælge bøger og her kan man jo faktisk ofte reservere (eller forudbestille) en endnu ikke udkommet bog. Så lige i den forbindelse ville det nok bare skabe forvirring mere end noget andet tror jeg. Igen har branche/produkt jo nok en indflydelse på hvad der fungerer mest optimalt.