Hej Amino-brugere.
Jeg er helt nyuddannet kandidat (cand.scient.soc) i Internationale udviklingsstudier og Kommunikation. Jeg har netop begivet mig ind i jobsøgnings-junglen, hvor ledige af en hver art slås som vilde dyr om de få ledige stillinger, som finanskrisen endnu ikke har opslugt. Da det lader til, at alle vælger at søge job de samme steder og på samme måde, tænkte jeg, at jeg vil prøve en alternativ måde - nemlig at skrive til jer! Jeg glæder mig til at høre jeres respons!
Lidt om mig: Jeg er en 26 årig pige bosat midt i bandekrigen på Nørrebro. Udover at prøve at undgå at blive skudt, bruger jeg min tid på at deltage i kulturelle og sociale engagementer, og prøve at holde mig opdateret omkring hvad der sker i verden omkring mig. Jeg mener selv at, at jeg er meget kreativ, iderig udadvendt og humoristisk. Derudover er jeg yderst struktureret og selvstændig samt vant til at arbejde efter deadlines.
Erhvervserfaring:
Projektmedarbejder og studentermedhjælper hos Boligkontoret Danmark 1. Gennemførsel af tilfredshedsundersøgelser. Min opgave var i den forbindelse, at udarbejde det nødvendige materiale til at gennemfører disse undersøgelse, samt oprette dem op administrere dem i værktøjet NaboSkabet.dk. Jeg har derfor udarbejdet indbydende informationsbreve, guides til hvordan undersøgelsen besvares, forsider med videre. Efter endt undersøgelse har jeg desuden stået for at bearbejde besvarelserne kvantitativt samt stået for at udarbejde rapporter på baggrund af undersøgelsen hvori resultaterne fra disse formidles, og hvori der fremgik en række løsningsforslag på de eventuelle problemer, beboerne i de almene boliger oplevede. 2. Udarbejdelse af Sociale Helhedsplaner mv. Mine opgaver var i denne sammenhæng at redegøre for udlejningssituationen, beboersammensætningen, problemerne i afdelingen, de kommunale fremtidsplaner for lokalområdet, selskabernes muligheder for at forbedre beboerdemokratiet, deres lokale netværk og at brande dem selv, komme med forslag til hvordan selskaberne fremtidssikres og løse problemer såsom etnisk fragmentering eller mangel på social kapital internt i disse. Rapporterne blev oftest brugt til at søge om midler hos Landsbyggefonden eller i Ghetto-puljen, hvorfor min opgave også var at dokumentere selskabernes problemer korrekt i forhold til kriterierne for at søge midler hos de nævnte institutioner. Kampagnekoordinator på CARE Danmark og IBIS’ landsindsamling; ”Hjælp Afrikas kvinder” 1. Servicering af koordinatorer. Udover at sammensætte koordinatorteams over hele Danmark, stod jeg for at oprette nye koordinatorer i landsindsamlingens database og CMS system. Jeg var ligeledes ansvarlig for, at koordinatorerne havde adgang til den information og de materialer, de havde behov for, samt for at rådgive dem i forhold til kommunikation med pressen og i forhold til deltagelse i offentlige arrangementer. Jeg har desuden planlagt og gennemført et informationsmøde for koordinatorerne i Storkøbenhavn (ca. 30 personer), omhandlende indsamlingens formål (information om fire projekter med kvinder i centrum i Ghana og Mozambique) og koordinatorernes opgaver. 2. Eventkoordinering. Udover ovennævnte bestod mit job i at arrangere og gennemføre events. Dette gjorde jeg blandt andet i samarbejde med en frivilliggruppe samt sammen med lederen af landsindsamlingen. Resultatet af dette blev bl.a. skabelsen af en viralmarkedsføringsfilm (til Internet brug), et gadekapløb til rytmerne af afrikansk musik, en event hvor kendte dansker skulle dyste om at hverve indsamlere samt en informationsbod og et band 1. maj i Fælledparken.
Praktik hos Amnesty Youth 1. Jeg har oprettet to nye projektgrupper. Den ene gruppe blev oprettet på RUC’s kommunikationslinje og produktet af denne gruppes arbejde var en internatbaseret quiz, der henvender sig til gymnasieelever. Den anden projektgruppe var en integreret gruppe fra Filmskolen, Designskolen og antropologi på Københavns Universitet. Denne gruppe påbegyndte en dokumentarfilm om ungdomsarbejdet. 2. Daglig koordinering af sekretariatsaktive. I samarbejde med Morten Jørgensen, konsulent for Amnesty Youth havde jeg ansvaret for, at samarbejdet mellem sekretariatet, kommunikationsgruppen og redaktionsgruppen blev koordineret. 3. Opdatering og udvikling af hjemmesiden www.amnesty-youth.dk. Jeg havde ansvaret for at hjemmesiden blev opdateret og udviklet løbende (derfor igangsatte jeg blandt andet udviklingen af førnævnte web-quiz). 4. Youth dag. Jeg har arrangeret en Youth-dag med temaet trafficking for omkring 100 deltagere, med foredrag, mad, events, musik, overnatning mv. 5. Andet. Jeg har endvidere skrevet artikler til Amnesty Youths blad Appel, lagt budget for alle youth-aktiviteter i 2007 og afholdt korte oplæg på gymnasier, for at hverve nye unge aktive. Jeg har endvidere nedskrevet procedurer for en række af Amnesty Youths arbejdsgange samt udarbejdet evalueringer af afdelingens arrangementer.
Kompetancer: Jeg har erfaring med CMS-systmer, er super bruger af MS-office-pakken, erfring med målgruppeanalyser, Photoshop, web og almindelig kommunikation, arrangementsplanlægning mv.
Jeg søger: Et job hvor jeg kan udvikle mine kommunikations eller koordinationskompetancer (fuldtid/deltid evt. freelance). Som nyuddannet brænder jeg for at vise, hvad jeg kan. Hvis I giver mig en chance får i derfor en initiativrig top-motiveret medarbejder, der brænder for at lære og er instillet på at tage fra! Jeg kan fremsende tre gode anbefalinger samt en karakteroversigt efter ønske.
Kontakt: Anna Louise Austring
|
Job i KBH-området foretrækkes .