Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redesign mit logo (Meget specificeret opgave)

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Appropos kringle, så så jeg en galopkringle forleden dag - og den havde til min store ærgelse slet ikke form som en kringle - den var bare firkantet. Så hvis bageren ikke kan lave en kringle, hvordan kan man så forvente, at smeden kan?

Lige en kringlet kommentar.. :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:42
Hej

Nu er jeg nødt til at komme med min kommentar til denne diskussion.
Dette er et perleeksempel på at man får hvad man betaler for. Ikke for at nedgøre denne grafikers arbejde, men logoekspert skal nok ikke være hans primære salgsord. Der er slet ikke tænkt på funktionalitet i dette logo. Det ser rodet og uproffesionelt ud og der er ikke antydningen af symbol i den blå dekoration. Havde han brugt en grafisk designer og lidt flere dollars, havde hans firma også fået et stærkere og mere pålideligt udtryk. Er logoet lavet af en amatør - kommer firmaet også til at fremstå sådan.
Opgaven lød oprindeligt på et redesign af et logo. Denne del af jobbet er jo egentlig opfyldt, men efter min mening er det hverken blevet bedre eller værre end før.
Man behøver ikke nødvendigvis at kunne se på logoet præcis hvilket produkt firmaet sælger, men det er meget vigtigt at det giver en idé om hvilket område det er indenfor. Det kan gøres med farver, symbolik og ord m.m. I dette tilfælde synes jeg Bo's forslag med en cpu i en isterning var så præcis og skarp at den burde være udnyttet bedre - synd.
Jeg håber alle der skal have lavet logo til deres firma - læser denne diskussion og overvejer hvor vigtigt det er at bruge midler på et ordentligt logo. Det er der desværre ikke mange der er villige til - jeg taler af erfaring.

Når alt dette er sagt, så held og lykke med CoolerKit.

Mvh Rasmus

www.logomotiv.com

Fra Vejen
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:25
Hej

Jeg arbejder med farver og hvad farver betyder for mennesker - i dit tilfælder for kunderne.

Du må ikke ikke hænge fast i, at du sælger noget der køler og derfor er pine død pisket til at bruge blåt i dit logo.

Du skal derimod se på, hvilken oplevelse, det er du vil give dine nuværende og potentielle kunder, når de ser dit logo.

Hvem er du? Hvad er det, som din virksomhed kan tilbyde, som dine konkurrenter ikke kan?

Der er forresten meget mere harmoni og imødekommenhed i det andet logo du har vedhæftet. Jeg mener dog stadig, at dit firma kommer til at fremstå, som noget koldt og upersoligt, med den kulde, der er lagt i logoet.

Prøv og se mit på www.combi-to-vision.dk - der er noget for enhver - om man er til rødt, blå, gult eller grønt - ja, eller bare sort/hvidt. Jeg rammer alle meget enkelt og ret simpelt.

Held og lykke.

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)