Hejsa. Jeg har fået udført et stykke arbejde, hvor der var fejl på produktet ved levering. Min leverandør skulle derfor lave en ny produktion og levere ugen efter. Fakturaen var tilsyneladende skrevet og klar til afsendelse ved første levering, men da der var fejl på leverancen har de ikke sendt den til mig før vi er 14 dage inde i det nye kvartal. Jeg tænker ikke over denne faktura og indberetter moms for 3. kvartal. Jeg modtager så fakturaen som er dateret i 3. kvartal og beder derfor om at få en kreditnota på den, så jeg ikke skal udfylde blanketter vedr. ændret moms. Jeg beder også om en ny faktura dateret i 4. kvartal. Jeg får begge dele, men kreditnotaen er jo så også dateret i 4. kvartal og så har jeg stadig problemet med, at jeg skal ændre min momsindberetning? Jeg kan jo ikke bogføre kreditnotaen i 3. kvartal når den er dateret i 4.? Hvad gør jeg? Skal jeg bede om en ny kreditnota dateret i 3. kvartal eller? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt rundtosset. Mvh. |
Jeg ved ikke om det er efter bogen - men eftersom SKAT ikke mister noget på det, så ville jeg være fuldstændig ligeglad, og bogføre både faktura og kreditnota i 4. kvartal.