Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura i sidste kvartal - kreditnota i dette kvartal, hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har fået udført et stykke arbejde, hvor der var fejl på produktet ved levering. Min leverandør skulle derfor lave en ny produktion og levere ugen efter.

Fakturaen var tilsyneladende skrevet og klar til afsendelse ved første levering, men da der var fejl på leverancen har de ikke sendt den til mig før vi er 14 dage inde i det nye kvartal.

Jeg tænker ikke over denne faktura og indberetter moms for 3. kvartal.

Jeg modtager så fakturaen som er dateret i 3. kvartal og beder derfor om at få en kreditnota på den, så jeg ikke skal udfylde blanketter vedr. ændret moms. Jeg beder også om en ny faktura dateret i 4. kvartal.

Jeg får begge dele, men kreditnotaen er jo så også dateret i 4. kvartal og så har jeg stadig problemet med, at jeg skal ændre min momsindberetning? Jeg kan jo ikke bogføre kreditnotaen i 3. kvartal når den er dateret i 4.?

Hvad gør jeg? Skal jeg bede om en ny kreditnota dateret i 3. kvartal eller?

Håber der er en der kan hjælpe, er lidt rundtosset.

Mvh.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:54

Jeg ved ikke om det er efter bogen - men eftersom SKAT ikke mister noget på det, så ville jeg være fuldstændig ligeglad, og bogføre både faktura og kreditnota i 4. kvartal.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53

Hej!

Hovedreglen er, at det er dateringen, der er afgørende.

/peter

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:59

Hvis jeg var dig vil jeg ikke gøre noget. Du kan tydeligt forklare dig ud af eventuelle problemmer, da du jo har fået en kreditnota, og så små sko går SKAT altså heller ikke i.

Fra Helsinge
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:29

Tak for svar.

Peter: Ja jeg ved det er datoen der er afgørende, det er derfor jeg stiller spøgsmålet om hvordan jeg bedst får lavet det på den rigtige måde mht. moms.

Men jeg tror jeg bogfører det hele i 4. kvartal og skriver en udførlig note på bilagene.

Mvh. Thomas

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:09

Enig med Espresso og Peter. Lad det ligge.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:43

Jeg bliver nødt til at spørge af ren nysgerrighed.

Hvis jeg modtager en faktura på 1. mio + moms dateret 30/9 - og samme faktura krediteres den 1/10, vil det så være i orden at modregne momsen i 3. kvartal - vel vidende, at der er tale om en fejlfaktura? Personligt ville jeg aldrig gøre det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)