Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

julegaver til kunderne?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst lidt vedr. gaver til kunder. Jeg kan læse mig frem til at gaver med firmanavn påtrykt kan betegnes som marketing og derfor er fuldt fradagsberettigede.

Men nu vil jeg hellere købe lidt forskellige (har feks 5 forskellige små billige varer) som gør god reklame for de produkter jeg fører. der står ikke mit firmanavn på og de er ikke fremstillet med henblik på reklame.

Det er små varer jeg køber af grossisten ligesom alle andre varer, men dog indkøbt til at putte i hver ordre der kommer i december.

Har jeg nogen fradragsret på disse gaver?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

Hej!

Ja...det kan jeg næppe se nogen problemer i.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53

Peter - Revisor:

Hej!

Ja...det kan jeg næppe se nogen problemer i.

Hvad med sondringen repræsentation og reklame?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57

Nej...ville jeg slet ikke sondre imellem Henrik....jeg forstår det, som f. eks. de små webshops, der f.eks. sælger

tøj, sko eller andet...og som vedlægger en lille pose slik eller andet.....!

Tilmeldt 12. May 09
Skrevet kl. 22:53

jeg indrømmer gerne at jeg står af når der snakkes fagsprog.

Så hvad er det i hentyder til mht sondring?

Er der fradragsret på de tiltænkte gaver? eller er der kun momsfradrag, eller slet intet?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er fuldstændig underordnet Peter. Der er tale om repræsentation når man  udsender gaver til en kreds som måske nok er større men som er bestemt og udvalgt. Du kan så sige hvor små sko skal man gå i og hvad taler vi om ? Der kan da nok være meget grund til at man vælger at sige går den, så går den og vi kan måske snakke os ud af det men man kan ikke som virksomhed eller revisor tage loven i egen hånd og bøje den som man vil. Når man bliver spurgt om der er fradragsret for sådanne udgifter så er der kun et svar.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. May 09
Skrevet kl. 23:37

så det er der slet ikke kan jeg forstå.

nu har jeg læst lidt omkring det at dele gaver ud til en bestemt gruppe, men hvor yderligt skal man gå før det ikke længere bliver betegnet som en fastbestemt gruppe? danmarks befolkning, eller?

forstår ikke meget af de regler der er indenfor dette gave område.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:52

Der er ingen faste grænser. Men sender du ud til kunder så er det en bestemt kreds og så er det pr. definition repræsentation. Naturligvis spiller  udgiftens størrelse dog også ind.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Ja...pr. definition har du ret Bent......men som du også selv skriver spiller udgiftsbeløbets størrelse også ind.

Tilmeldt 12. May 09
Skrevet kl. 23:57

Ok, indkøbsværdien af hver 'gave' ex moms er ca 14 kr, jeg regner med at få 20-30 kunder i løbet af december måned, og der vil derfor blive indkøbt 'gaver' i denne størrelsesorden. Hvis ordre antallet mod forventning skulle blive lavere vil resten af 'gaverne´ bare blive delt ud til hver ordre i januar, februar osv indtil de er sluppet op.

Kan ovenstående oplysninger bringe mig tættere på et svar?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)