Hej,
Jeg leder efter et stykke blog software (open source) til implementering på vores dating side. Kan I anbefale nogle tak? |
Wordpress? Eller hvis det er til at hoste flere blogs, Wordpress MU.
Hej,
Jeg leder efter et stykke blog software (open source) til implementering på vores dating side. Kan I anbefale nogle tak? |
:) Frank, Der var du lige et par sekunder hurtigere. |
Hurtig som lynet (Og glad over, at det for en gangs skyld ikke var mig, der sad og tastede løs, mens en anden havde svaret i mellemtiden).
Og Mathias, hvis du har brug for hjælp til at få designet en Wordpress-blog, så den passer helt ind i din sides look, kan du prøve at tale med Brian Brandt eller Anders Saugstrup. Begge Wordpress-hajer og begge lejlighedsvis aktive herinde. |
Meget spændende med Wordpress MU - ville vi for eksempelvis kunne koble vores brugeres blog til deres allerede oprettede profiler på vores side/i vores database og derved gøre sådan at folk allerede er logget ind når de åbner deres konto på vores datingside? Det ville være ekstremt brugbart da det jeg leder efter skal være død simpelt - nærmest bare en iframe jeg kan smide ind på vores nuværende side.
|
Hej Mathias Det kan sikkert sagtens lade sig gøre at finde en løsning, så brugerne kun skal logge ind et sted. Forvent dog ekstraarbejde med kodningen af den løsning. Det er ellers let nok at sætte op. Sikkert ikke i en iframe dog - sæt det i stedet op på et underdomæne (blogs.datingchile.cl fx). Du har en stor fordel rent prismæssigt ved at dit site er på spansk og dit kontor er i Chile for det betyder at du kan finde nogle rigtigt billige programeringstimer til opgaverne omkring oprettelsen af en Wordpress MU løsning inkl sammenkøring af brugerdatabaser og evt design af en række særlige temaer/skabeloner, som dine brugere kan vælge i mellem, når de skal lave deres blogs. Frank, tak for henvisningen! :-) Men som sagt: Det er på spansk og til sydamerikanske priser, så det er ikke sikkert at jeg er den rette. Mvh Anders Saugstrup |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Tak for dit svar Anders. Så det ser ud til at det er en god løsning for os som jeg ser det: 1) På vores nuværende side opretter vi et menupunkt som leder brugeren hen på et underdomæne - men ville vi kunne oprette wordpress MU som en del af vores "content" som vist på mit screenshot, eller skal der dedikeres en selvstændig afdeling til bloggen ved brug af wordpress mu? 2) Alternativt, kender I softwares i helt simple udgaver der ville kunne "embeddes" på vores nuværende side og indgå som en del af indholdet?
|
Hej Mathias Svarene på både 1 og 2 kommer helt an på hvilket system du allerede har og hvilket ambitionsniveau og budget du har for blog-delen. Generelt vil jeg dog sige at mange vælger den løsning at få designet en Wordpress skabelon, som er ens i udseendet med hovedsitet. Det er ikke voldsomt kompliceret eller dyrt og så kan man evt lave nogle af elementerne dynamiske så de via feeds eller andet opdateres sammen med hovedsitet. Med andre ord: Du skal have fat i Santiagos bedste Wordpress mand eller kvinde og gerne en som sidder på kontor med en ekspert i det system dit hovedsite er bygget i. I tre vil sammen hurtigt kunne afklare hvad der er den bedste løsning i det konkrete tilfælde. Mvh Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.