Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg ved vores webshopudbyder?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Vi står lige nu i den situation, at da jeg for en halv time siden skulle til at søgemaskineoptimere vores webshop, fandt jeg ud af at alle varerne er blevet sat i nul. Det vil sige at dét antal jeg har oprettet på lager af hver varer er sat til nul! 

Jeg kontakter så vores webshopudbyder, Golden Planet, som lige vil undersøge sagen... Han vender tilbage og siger at det umiddelbart ikke skyldes opdateringer eller fejl i systemet, og siger faktisk at det er noget jeg har gjort, hvilket jeg med 100% sikkerhed kan afkræfte (hvorfor fanden sku jeg bruge så mange timer på at lave noget jeg alligevel nulstiller bagefter?!)....

Han beder mig om at sende en mail til deres support hvori der står at jeg accepterer at de foretager en undersøgelse af sagen og retter fejlen hvis de kan se at det er deres fejl. Til gengæld skal jeg betale dem for deres såkaldte "support" hvis de mener at det er min egen fejl (=850 + moms * det antal timer de bruger!)..

Er der nogen der har en idé om hvad jeg skal foretage mig i den sag? De kan jo sagtens bare sige at det er min egen fejl, så er de penge jo tjent hos dem, og jeg kan jo desværre ikke bevise andet... 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:59

Hej Morten

Hvor meget adgang har du til din shop, har du f.eks. ftp adgang til kildekoden eller lign. eller direkte database adgang ?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:03

Så vidt jeg ved har jeg noget FTP-adgang, men det er ikke noget jeg har sat mig ind i, og heller ikke noget jeg har brugt. Den eneste adgang jeg, så vidt vides, har til databasen, er at jeg kan downloade et regneark i XML format med varer og kategorier..

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:06

Har lige tjekket det igennem hurtigt, og jeg har lukket kildekode...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:36
Såfremt din udbyder kan konkludere at det er din fejl bør de kunne dokumentere/forklare hvordan de har konkluderet det, og dermed forsikre dig om at de ikke blot fører dig bag lyset.

Det er naturligvis ikke retfærdigt at du skal betale hvis det viser sig at være en fejl i deres system, men omvendt man jo også sige at det er fair nok at de skal have betaling for deres tid hvis det viser sig at det er dig der har bøffet i det. Hvis din tillid til dem er så lav at du tror at de vil lyve omkring dette og blot lade dig betale for at tjene penge (hvilket jeg stærkt tvivler på), så bør du måske overveje om det er det rette sted du har valgt at placere din forretning. I mine øjne er man nødt til at have tillid til den virksomhed man vælger til at stå for så vigtig en del af sin forretning, har man ikke dette bør man finde en alternativ udbyder hvor kemien er bedre.
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:41

Grunden til min mistanke er den måde han i telefonen sagde på at det må være mig der har lavet en fejl, og at han kunne konkludere at vareantallet har været nulstillet i over en uge.. Her fatter jeg mistanke, for da jeg i weekenden sad og planlagde åbningstilbud i systemet, var vareantallet der stadigvæk...

I systemet kan jeg også se hvad jeg har foretaget mig siden den 15. oktober, og der har jeg ikke foretaget mig noget der har med lagerbeholdning at gøre..

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:44

Sune Christesen:
fremt din udbyder kan konkludere at det er din fejl bør de kunne dokumentere/forklare hvordan de har konkluderet det, og dermed forsikre dig om at de ikke blot fører dig bag lyset.

Det er jeg helt enig i! Hvis du er lidt smart kan du evt. ringe til deres support og spørge om der findes en let og hurtig måde du kan sætte lager antallet til nul på alle varer. Hvis der ikke gør det, så skulle det vel være relativt sikkert, at medgive at du vil betale prisen, hvis det viser sig at være din fejl.

Du må som Sune også nævner kræve at de kan påvise at det er din fejl, og hvori din fejl bestod.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:45

Jeg takker mange gange for jeres råd :-)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:53

Det kan jo være du er kommet til at oploade en EP (easy populate) fil uden info i vareantal. (du kender det måske som produkt import / eksport)

Kan Golden Planet ikke genskabe din db fra et tidligere tidspunkt?

Jimmy

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:34

Jeg har ikke uploadet noget som helst, derfor er jeg nemlig uforstående... Men de har taget skylden på deres skuldre (heldigvis, for med alle de timer de har brugt på det indtil nu, blev det da en dyr regning)... 

Men mange tak for jeres svar :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)