Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Hvad skal jeg sætte fokus på?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som flere af jer nok ved driver jeg sitet Joomlatutorials.dk. Siden er egentligt blot et hobby projekt, med den lille fordel, at den sætter fokus på mine kompetencer indenfor Joomla CMS.

Jeg har besluttet mig, at jeg i de næste måneder vil sætte ekstra fokus på at få siden til at ranke i søgemaskinerne. Mit spørgsmål til jer guruer er så indenfor hvilke områder jeg bør koncentrere min arbejdskraft?

Jeg kan selv finde en masse ting, som bør ændres ift. onsite SEO, men jeg ved ikke hvor det er smartest at starte.

Bør jeg bruge tid på linkbuilding? Den interne linkstruktur? Linkbuilde undersider, eller hvordan? Og er der evt. nogle grundlæggende fejl, som jeg har overset.

Mål:

Jeg ligger lige nu på side 2 på søgningen Joomla og på side 1 med to sider på søgningen joomla templates. Jeg ønske at beholde (evt. forbedre) min ranking på "joomla templates" og derudover ønsker jeg at komme på side 1 på søgningen "joomla". Jeg var på første side på denne søgning for en uges tid siden, men nu er jeg desværre raslet ned af rangstigen igen.

Som sagt er der masser af steder, hvor jeg ved siden kan forbedres. Desværre har jeg dog ikke så meget tid, så jeg vil helst bruge min tid på netop dét, der giver mig SEO værdi.

Jeg håber på et par gode forslag. På forhånd tak :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 08:26
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus,

Nu har jeg ikke kigget ret meget på din sides onsiteoptimering, men det er hurtigt at se, at du i hvert fald har den grundlæggende optimering med titles m.m. i orden. Indhold har du også fine mængder af.

Derfor vil du nok få det største umiddelbare udbytte fra linkbuilding. Hen ad vejen kan du stadig pudse videre på optimeringen på egen side, men skal du lægge en større indsats for at ranke højere, bør du arbejde på at få nogle flere links.

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 09:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Din website ligger jo allerede fornuftigt til i Google, så det er især intern og ekstern linkbuilding, der for alvor kan rykke noget. Og det gælder også linkbuilding til undersider, f.eks. til 'gratis joomla templates'. Hvorfor hedder den side i øvrigt /free-templates/ - den bør jo hedde gratis-joomla-templates! Så der er også lidt onsite seo, du kan forbedre...

Og så bliv i øvrigt ved med at poste nyt indhold - det er det bedste middel.

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:54

Tak for svar. Noget kunne tyde på, at jeg må igang med at kigge noget mere på linkbuildingSmile

Andre der har gode forslag?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)