Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Rejsebureau

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

To af mine venner og jeg er lige vendt hjem fra en ferie i syden. Vi var først lidt betænkelige ved stedet, og om det kunne leve op til vores forventninger. Det viste sig dog, at det kunne det, og at det var meget bedre, end vi havde turdet håbe på.

Vi mødte nogle danskere, som boede dernede, som fortalte os, at destinationen efterhånden var ved at blive glemt. Med det samme tænkte vi, at det ville vi gøre noget ved - det ville være en unik chance for, at være med til at starte det igen (hvilket vi blev overbevist om var muligt).

Derfor kom vi på ideen om, at starte et rejsebureau, som skulle arrangere rejser til denne destination.

Princippet omkring vores rejsebureau skal være lignende Ung Rejs.

Det er dog stadig kun noget, vi snakker om, men det kunne være sjovt at vide, om det var noget, der måske kunne lade sig gøre?

Problemet er så bare, at ingen af os har nogen erfaring inden for rejsebranchen :(, og derfor er vi lidt på bar bund.

Men der er dog stadig lige nogle spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at drøfte herinde

• Hvad skal man tegne af forsikringer??
  • Bør man have en advokat, til at lave en underskriftaftale, som passagerne skal underskrive??
  • Findes der bestemte regler inden for rejsebranchen??
  • Er der nogen der ved, hvor man kan søge eventuelle investorer, eller lignende?
  • Hvordan kommer man i kontakt med flyselskaber (synes ikke det virker til, at man kan finde de rette kontaktoplysninger)??
  • Er der andet man skal være opmærksom på i forbindelse med oprettelse af et rejsebureau??

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:22
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:01

Tak :) ..

Vi vil undersøge det nærmere.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 07:44

Kim har 100 % ret.

I forlængelse af det, så er det meget vanskeligt at få licens til at udstede flybilletter - den udstedes af www.iata.org

Derfor vælger mange FIT-rejsebureauer at købe billetterne fra en flybillet-grosist som fx www.billetkontoret.dk

Mange små bureauer vælger desuden at køre under et andet rejsebureaus rejsebureau-nummer, men det kræver at I kan finde et bureau, som vil tage ansvaret for jer.

Dette kunne være en bureau som fx SkanRejser, der selv har forsøgt noget Ung Rejs-agtigt, men vist nok gav op.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:17

Der er flere tråde om det herinde - det er bestemt ikke let, og stiller meget store kapitalkrav, se fx reglerne for rejsegarantifonden. Og find de gamle tråde frem og læs dem.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 28. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:59

Tør man spørge om hvilket sted I var henne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)