Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Branchekode??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

Jeg er ved, at starte egen virksomhed og jeg er ved, at oprette virksomheden inde på virk.dk og får så spørgsmålet 'Hvilken branchekode?'

Hvad er min branchekode så???

Min idé er som følger; jeg køber importeret kød fra Estland ved en 3. part, hvor jeg så skal sælge kødet videre.

Håber i kan hjælpe :)

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:57

ABL

Det afhænger af hvilken forretningstype du ønsker.

Det bedste du kan gøre er, at kontakte Fødevareregionen for den landsdel du hører under og bede om at tale med "fødevarevagten". De er meget behjælpelige.

Du finder regioner og numre på www.fvst.dk

Det er kringlet hvis ikke du gør det rigtigt, og kan være meget bekosteligt hvis du gør det forkert.

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:04

MLMNewbie:
Det er kringlet hvis ikke du gør det rigtigt, og kan være meget bekosteligt hvis du gør det forkert.

Hvor i består det bekostlige??

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:05

og ja, hvis du ikke bliver registreret som importør af fødevarer kan det koste kassen at fødevarekontrollen besøger dig.

Alt konfiskeres og destrueres som uspiseligt og ender på forbrændingen som du skal betale for og samtidig en kæmpe bøde oven i hatten.

Branchekode er nok denne du efterlyser, tryk her

mvh

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 11:18

Malene

Det bekostelige består bl.a. i hvad Lanther har beskrevet.

Det der kan være endnu mere bekosteligt er, at samtidig skal man tilbagetrække alle varer hvis ikke reigstreringerne er i orden, og det offentliggøres på Fødevarestyrelsens hjemmeside, hvorved firmanavn og renommé kan lide et alvorligt knæk.

Alt og der menes ALT skal være på plads før man går i gang med at importere fødevarer. Man SKAL være registreret for den aktivitet man foretager sig, være udfærdiget egenkontrolprogrammer m.v.. Og der er helt klare vejledninger og alle muligheder for at få hjælp, så der er ingen undskyldninger for ikke at gøre det korrekt.

Når det så er varer som kød, så bliver det endnu skrappere, da der klart er forskel på om man opbevarer ferske råvarer eller sesamfrø.

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:45

Enig i ovenstående !

Men spørgsmålet gik på branchekoden Så jeg formodede at det var det  du svarede på. Hvorfor er branchekoden vigtig?

Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 11:54

Malene

Branchekoden er vigtig f.s.a. fødevarer, da der er forskellige regler der er knyttet til branchekoderne.

Hvis man f.eks. angiver at man er lager for frø, og behandler frøprodukter, så får man ikke ligeså ofte besøg af Fødevareregionen som hvis man forarbejder ferske fødevarer.

Derudover er der mange andre forhold som gør sig gældende, som vil tage al for lang tid at beskrive her.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:41

Malene:

Enig i ovenstående !

Men spørgsmålet gik på branchekoden Så jeg formodede at det var det  du svarede på.

Hvorfor er branchekoden vigtig?

Det har noget at gøre med, hvordan SKAT betragter en virksomheds momsindberetning via normtal for specifikke virksomheder.

Normtal er forskellige for alle kategorier af mange forskellige virksomheder.

Handelsvirksomheder skal eksempelvis aflevere mindre moms end transportvirksomheder

Herudover bruger man det også branchekoder i forbindelse med lovpligtig ansvarsforsikring i forbindelse med ansatte.

mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)