Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Donationer til fonde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle herinde der har styr på skat's regler for donationer til fonde, det er noget med at hvis firmaet får noget reklame for pengene er det 100% fradragsberettiget.. er der nogen der ved noget om dette 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 14:46

Hej

Hvis du mener donationer til fonde, såsom Børnecancer fonden, røde kors osv. er der FULD fradragsberettigelse (se ligningslovens §8A), du skal blot ved donationen sørge for at oplyse CVR eller SE-nr.

Du behøver altså ikke at modtage nogen form for modydelse for at få et fradrag. men du må naturligvis gerne udnytte donationen til reklame.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 16:00

det ligger sådan at jeg ar startet en fond men er lidt i tvivl om netop §8a så vidt jeg kan forstå kan der doneres 14500 hvoraf de 14000 er til fuld fradreg men jeg kan ikke finde nogen om fradrag til firma hvid et firma donere 100.000 eller mere er det så også til fuld fradrag. taget højde for at fonden er godkendt efter §8a

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 16:35

Hej

Beklager, der kan kun fradrages 14000 pr. år (2009 sats). så hvis der doneres 100.000 vil det se således her ud:

første 500 = Ingen fradrags mulighed

fra 500-14.500 = Fuldt fradrag

Fra 14.500-100.000 = Ingen fradrags mulighed.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 22:21

jeg ved at hvis et firma får noget reklame for deres bidrag kan det trækkes fra men er det så 100% de 14000 gælder kun hvis de ikke får noget for pengene

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 23:06

Hej

Hvis der er tale om KØB af reklame og ikke en donation så er der naturligvis fuld fradragsmulighed som ved alle andre former for reklame omk.

det vil dog kræve at der foreligger en fakture på reklame fra fonden og nok også at det kan sandsynliggøres at den opnåede reklame værdi alene ligger til grund for valget af reklame valget.

Mvh.

Benjamin 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)