Der kom du mig lige i forkøbet. ;) |
Jeg skal importere fra England.
Der kom du mig lige i forkøbet. ;) |
Jeg skal importere fra England. |
Hmm...mener ikke man kan være importørregistreret uden at være momsregistreret! Ret mig venligst, hvis jeg tager fejl, har ikke lige undersøgt det. |
Jeg kan læse mig frem til at jeg som Rjensen skriver, skal udfylde startblanketten, og undlade at sætte krydser ved rubrikken "moms" Men hvis jeg ikke er momsregistreret, så skal jeg vel heller ikke opkræve moms vel?? Men jeg skal ikke registreres som importør, da jeg importere fra England som er et EU land. |
Nej...men du skal til gengæld betale engelsk moms! |
Men det er jo bare en fordel. For det er da bedre at betale 19% Engelsk moms, end 25% dansk salgsmoms :) |
mjøøaaaa.....måske tager jeg helt fejl (I ved, mandagshjerne Køber han varen som momsfri virksomhed i England, og betaler engelsk moms på varen....så får han jo ingen salgsmoms ind på varen her i landet - og dermed er den engelske købsmoms en ekstra udgift for ham. Er det korrekt?? |
Jeg betaler 19% i moms for at købe varen og sælger den så uden moms herhjemme. Alternativt kunne jeg trække de 19% fra, også bagefter sælge og betale 25% i salgsmoms, hvilket vil være dårlig forretning, hvis jeg da ikke er helt ude på et sidespor nu... |