Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion og kemikalier?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Hvis jeg nu gerne vil producere et produkt indenfor skønhedsbranchen, og produktet indeholder flg. kemikalier:

Magnesium sulfate, VP/VA Copolymer, Focus Vesiculosus, Extract, Parfume, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Propylene Glycol, C12-15 Pareth-12, Citric Acid, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate. pH-værdi ca. 4,5

Hvis man gerne vil producere et produkt som indeholder kemikalier som disse, hvilke folk skan man så tale med? Hvilken brance?

Evt. hvilke slags firmaer arbejder med produkter indeholdende disse ting? Har disse fagfolk et decideret "navn", og i så fald hvad? Hvem skal man tale med?

Håber på hjælp, og på forhånd rigtig mange tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 23:00

Hej

Lige på nær tang ekstrakten er der tale om ganske almindelige kosmetisk kemikalier!   Udskyld men på mig virker det som om at du tror du kan kopiere et allerede eksisterende produkt udfra varedeklarationen, det vil være noget nært umuligt.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:10

Hej ravn,

Okay se det var jo godt nyt at det ikke er rocket science for alle. Selvfølgelig er der her ikke tale om en direkte svindel-kopi af et allerede eksisterende produkt.

Jeg går ud fra, at hvis disse kemikalier er almindelige indenfor kosmetik branchen så betyder det vel egentlig i bund og grund, at en opskrift som denne er tilnærmelsesvis åben for alle da kemikalierne er tilgængelige? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 23:58

DJB:

Selvfølgelig er der her ikke tale om en direkte svindel-kopi af et allerede eksisterende produkt.

Jeg går ud fra, at hvis disse kemikalier er almindelige indenfor kosmetik branchen så betyder det vel egentlig i bund og grund, at en opskrift som denne er tilnærmelsesvis åben for alle da kemikalierne er tilgængelige? 

Nu har jeg aldrig snakket om svindel - kopi. Men det du har er en ret overfladisk indholdsliste og har absolut ikke noget at gøre med en opskrift.  Ud fra de indholdsoplysninger du har  vil du på ingen måde være i stand til at lave en kopi af produktet, så simpelt er det desværre ikke.

Men de fleste af kemikalierne vil være tilgængelige.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)