Prøv eks at søg på noget på google. hvor mange top10 ser du med "-" ?
Det kan du jo ikke sammenligne! Så hvis nogle finder en måde hvor de kan få gode resultater, virker den altsår ikke jomindre næsten alle bruger den så det er tydeligt i søgemaskinerne - nej den holder altsår ikke!
Når jeg laver en søgning på "is" får jeg hjem-is.dk som det første resultat... ifølge dig skulle det så have været meget sværere for hjem-is at optimere da de benytter bindestreg... den holder jo ikke...
Jeg tror jeg vil lukke debatten fra min side, da jeg syntes at tråden er ved at løbe af sporet
Men min erfarring er bla så lang, at jeg var med længe før DePri kom på banen med hans SEO teorier.
Hej Kristoffer
Erfaring er desværre ikke altid det samme som indsigt, og nedenstående citat tyder på at det med indsigten er glippet gået fløjten. Og samtidig skoser du andres manglende indsigt i hvordan søgemaskiner virker:
Kristoffer W Hansen:
Når et domænenavn vurderes udfra en search engine algorithm, så tilskrives domænet en relevans ud fra søgeordet, bogstav for bogstav.
Faktum er at der er i dag er over 182 millioner domænenavne og website spå internettet. Mener du virkeligt at Google for hver eneste søgning "bogstav for bogstav" løber disse 182+ millioner domænenavne igennem for at finde ud af hvilket domænenavn der matcher bedst og samtidig levere et svar på omkring 100 millisekunder? Det kan jeg så fortælle at ingen velforvaret søgemaskine vil gøre. Måden man løser det på er at man har et index over domænenavnene, og søger nogen på "billig mobil" gives der bonuspoint til de domæner som er indekseret for "billige" og/eller for "mobil". Det vil være domæner som dyr-mobil.dk, billig-bil.dk, meget-bilig-mobil.dk og billig-mobil.dk, men ikke billigmobiltelefon.dk. Eksemplet med penisland.com tydeliggør alt for klart de problemer der vil opstå hvis Google prøver at lege intelligente om hvordan et ord/domæne skal deles. Skal domænet for øen Pen Island indekseres under "penis" og "land"? Nej.
Men min erfarring er bla så lang, at jeg var med længe før DePri kom på banen med hans SEO teorier.
Hej Kristoffer
Erfaring er desværre ikke altid det samme som indsigt, og nedenstående citat tyder på at det med indsigten er glippet gået fløjten. Og samtidig skoser du andres manglende indsigt i hvordan søgemaskiner virker:
Kristoffer W Hansen:
Når et domænenavn vurderes udfra en search engine algorithm, så tilskrives domænet en relevans ud fra søgeordet, bogstav for bogstav.
Faktum er at der er i dag er over 182 millioner domænenavne og website spå internettet. Mener du virkeligt at Google for hver eneste søgning "bogstav for bogstav" løber disse 182+ millioner domænenavne igennem for at finde ud af hvilket domænenavn der matcher bedst og samtidig levere et svar på omkring 100 millisekunder? Det kan jeg så fortælle at ingen velforvaret søgemaskine vil gøre. Måden man løser det på er at man har et index over domænenavnene, og søger nogen på "billig mobil" gives der bonuspoint til de domæner som er indekseret for "billige" og/eller for "mobil". Det vil være domæner som dyr-mobil.dk, billig-bil.dk, meget-bilig-mobil.dk og billig-mobil.dk, men ikke billigmobiltelefon.dk. Eksemplet med penisland.com tydeliggør alt for klart de problemer der vil opstå hvis Google prøver at lege intelligente om hvordan et ord/domæne skal deles. Skal domænet for øen Pen Island indekseres under "penis" og "land"? Nej.
Google ved godt at mobiler og mobiltelefoner betyder det samme
Jeg har lavet en lille "live" test af domæne med og uden bindestreg.
For knap 6
måneder siden oprettede jeg nye 5 blogs 4 uden bindestreg som f.eks denne her www.zadarkroatien.de og 1 domæne med
bindestreg www.porec-kroatien.de,
siderne har ca. samme mængde unik content og samme antal links (fra stort set
de samme steder).
Mit mål var først
at optimere siderne på by navnet plus Kroatien, f.eks. Zadar Kroatien.
Resultat efter
knap 6 måneder er følgende, af de 4 sider uden bindestreg er 3 på side 1 i tysk
Google, den sidste er toppen på side 2, domænet MED bindestreg er ikke i top
100.
Så umiddelbart er
min entydige konklusion at hvis man forsøger ranke højt på 2 ord er det bedre
at tage uden bindestreg.
Jeg ved
naturligvis ikke om det skyldes at google.de opfører sig anderledes end
google.dk
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog