Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dom i Højetse ret ang. firmabil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rønde
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 20
Fra  SCAN-AIR ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer


Har ikke selv fået læst så meget op på denne dom, men måske nogen herinde kan hjælpe.


Så vidt jeg har forstået dommen vil der blive lavet en dato "skærrings-dato" og derefter falder hammeren. Men hvordan skal det hele præcist læses.

Jeg læser det således. Jeg har firmabil/varevogn som jeg har brug få at have med mig, grundet min vagt på diverse firmaer med A/C anlæg og lign. Men efter denne dom er dette nu ikke længere muligt med mindre at jeg er villig til at betale en masse ekstra penge i skat "person-skat" for dette. Vi snakket varevogn på gule plader. Jeg kan også vækge at sætte bilen på firma adressen og bliver jeg kaldt ud må jeg så tag min privat vogn og køre til firma adressen og derfra køre til kunden.

Har jeg ret i dette "håber jeg er ude i hampen for det er da totalt nedbrydende for mange brancher"



Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej det er ikke korrekt opfattet. Dommen sætter bare en tyk fed streg under at der stilles meget strenge krav hvis man skal undgå beskatning af værdi af fri bil i forbindelse med tilkaldevagter.

 

Der er således intet nyt i dommen. Den præciserer bare hidtidig praksis, hvor generelle tilkaldevagter, herunder permanente døgnvagtordninger ikke anerkendes. Der skal være tale om specifikt afgrænsede tilkaldevagter hvor medarbejderen har en forpligtelse til ved opkald at køre ud til en tilfældig kunde uden ophold. 

 

Bemærk at den bil som pågældende kørte i ikke kunne anses specialindrettet og dermed uegnet til privat kørsel.

 

Som du beskriver din situation så har du altid været i farezonen fordi man ikke anerkender permanente vagter. Hverken før eller efter dommen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 20
Fra  SCAN-AIR ApS Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Tak for hjælpen, dog forstår jeg ikke helt hele problematikken ang. vagt, jeg er den eneste i virksomheden som har muligheden for at lave disse eftersyn iflg. lov den eneste der må. Jeg har således et problem kan man sige.

Men som en afslutning da vi køre i leasede gulplade biler, med komplet indretning samt reserdelslager i bilen, burde der ikke opstå problemer andet end det problem med tilkalde vagt.

 

LoL jeg skal ud og ansætte en mand eller købe mig til arbejdskraft jeg selv kan udføre, det er sQ en sjav verden.

 

 

Men igen tak for hjælpen.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er egentlig underordnet om bilerne er leaset eller købt af virksomheden, men hvis vi taler om specialindrettede biler der er uegnet til privatkørsel, har du ikke noget problem. Heller ikke forhold til tilkaldevagter. 

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvornår

 

Er en bil special indrettet?

 

Æhem - er  en flytte bil?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)