Jeg har nu fundet en amerikansk virksomhed der sælger mindre partier til nogenlunde fornuftige priser og jeg overvejer derfor at tage noget hjem.
Da det er en lidt vild ide og ikke ved om det kan bære, har jeg ikke lyst til at poste en masse grunker i et varelager. Jeg overvejer derfor kun at starte med bukser og evt. t-shirts da jeg mener disse varegrupper er mest interessante (og nok kun til mænd i første omgang). Men mit spørgsmål er nu...
Kan det betale sig at lave en webshop med kun ganske få varegrupper? eller skal jeg hellere prøve at sælge det på diverse aktionssites?
Grundet min forretning Get A Shop er det jo nærliggende at lave en shop (og billigt for mig :)), men omvendt ønsker jeg heller ikke at skræmme evt. potentielle kunder væk fordi der ikke er så mange vare i shoppen.
Hvis du går inde på strøget i København og går lidt ned af de forskellige sidegader, så vil du se at jo mere eksklusiv en butik er, des færre varer er der i butikken, så det tror jeg ikke du skal være bange for.
Du skal eventuelt bare designe siden så den matcher et lille og udsøgt udvalg.
Hvis det kommer op at stå, må du lige sige til. Jeg har et netværk som elsker det tøj, jeg kan helt sikkert hjælpe dig med at få skub i det. Så vidt jeg husker er det ikke ret udbredt her i DK, så der er vel mulighed for at score en god markedsandel fra starten af.
Det er så ik lovligt, det du har gang i. Du bryder den Europæiske Trademark og laver illegal parallelimport, som ligestilles med salg af falske produkter og derfor har samme strafferamme og bøde str. Du skal købe produkterne i EU, hvis du vil videre sælge dem!
Smid en PB måske vi kan hjælpe, men lad os tage den derover...
Det er så ik lovligt, det du har gang i. Du bryder den Europæiske Trademark og laver illegal parallelimport, som ligestilles med salg af falske produkter og derfor har samme strafferamme og bøde str. Du skal købe produkterne i EU, hvis du vil videre sælge dem!
Smid en PB måske vi kan hjælpe, men lad os tage den derover...
Hmm det var da ærgeligt. Har du evt. et link til reglerne så man kan sætte sig ind i dem? Og hvem er den Europæiske importør?