Lidt gode råd søges vedr. sommerhusudlejning: Må man udleje sit personligt ejede sommerhus til sin egen virksomhed - naturligvis på markedsvilkår ? Det kunne evt. bruges til bestyrelsesmøder, medarbejderweekend, training o.l. ? |
Sommerhusudlejning
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Hej! Det burde der ikke være noget til hinder for. Går ud fra, at du er bekendt med de skattemæssige regler for sommerhusudlejning. Hilsen Peter |
Nej det kan du formentlig ikke. Dvs. du kan formentlig ikke få det resultat som du gerne vil have Hvis vi taler om en personlig virksomhed er det i bund og grund blot et spørgsmål om hvordan sommerhuset skal behandles skattemæssigt og hvis du anvender virksomhedsordningen på din virksomhed: En fastsættelse af en leje til din virksomhedsordning, og et spørgsmål om en indtægt i personlig indkomst og fradrag i kapitalindkomsten. Du kan heller ikke bruge den såkaldte 40% regel. I ovenstående taler vi "udlejning" til konkrete enkeltstående formål, men du spørger generelt og der kan vi fastslå at det aldrig vil blive anerkendt. I de perioder hvor huset ikke benyttes konkret af virksomheden har du råderetten. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Bent - Tak for dit svar.... Lidt uddybning omkring ejerforhold mm.: - Jeg ejer sommerhuset privat og har privat udlejning på huset - Jeg er partner i et anpartsselskab (ejer 50%) Et par spørgsmål ud fra ovenstående: - Må "aps" leje mit sommerhus til møder, medarbejdertræning mm - på helt almindelige vilkår ? - Må "aps" leje mit sommerhus og låne det ud til forretningskontakter ? |
Okey. Ja det må du gerne. Det er jo udlejning mellem to "personer" fordi ApS''et er et selvstændigt skattesubjekt. Normalt vil der være et vist interessesammenfald mellem anpartshaveren og selskabet men i det her tilfælde ejer du kun 50% og har derved som udgangspunkt ikke bestemmende indflydelse i ApS''et |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)