Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Serverhosting - Aminoer med et godt tilbud??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Et firma jeg arbejder lidt freelance for bliver vist taget godt ved næsen mht. deres Navision C5 løsning.. Den hostes pt. ude i byen på en dedikeret server hos et lokalt hostingfirma - formedelst 3.000 kr. om måneden.

Serveren skal ikke lave andet, og SÅ stor en virksomhed er det altså heller ikke, der er måske tale om en person logger ind og laver en faktura max. 5-10 gange om dagen, så ikke noget ressourcekrævende overhovedet, så jeg føler nok prisen er lidt i overkanten.

En oplagt løsning ville naturligvis være at hoste det lokalt, og det kan da også meget vel blive enden på det. Imidlertid er de dog muligvis (afhængig af prisen) villige til at betale lidt ekstra for den komfort det giver at kunne tilgå løsningen over nettet uanset hvor de befinder sig, og for ikke selv at skulle tænke på servervedligeholdelse etc.

Er der nogen af i Aminoer der beskæftiger jer med serverhosting der kan komme med et godt tilbud? Det er for så vidt ikke noget krav er det er en dedikeret server kun til dette formål - til gengæld er stabiliteten overordentlig vigtig, det skal bare virke - og det 24/7, og der skal være tale om en full-service aftale hvad angår patch af software osv. Valget af serversoftware er for så vidt ligegyldigt, men det skal vel være M$ for Navision kan køre?

De har hos det nuværende firma betalt C5 licens + for diverse tilretninger og specialtilpasninger, kan man umiddelbart kopiere programmet over (forudsat nuværende leverandør går med til det) eller er der noget specielt man skal være opmærksom på?

Hvad kan i tilbyde? Skyd løs...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 19:04
Jeg tror du skal prøve Sune fra Active Webs her i forummet. Mange aminoer (inkluderet selveste amino hjemmesiden) bliver hostet hos ham.

Jeg ville gerne tilbyde dig en af vores server da vi har meget trafik med i prisen men i sidste ende må jeg sige at et løsning som C5 som måske kræver Windows standard edition istedenfor webedition nok er bedre at hoste hos sune.

Hilsen

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Skrevet kl. 20:36
Tak for dit svar..

Ja jeg ved godt Activewebs hoster Amino, og regner da også med han kigger forbi tråden her engang når han får tid ;)

Men det er mit indtryk der er en del webhostere aktive herinde, synes normalt der plejer komme en del respons på indlæg som dette, så valgte lige at poste det offentligt i stedet for bare at skrive til activewebs, det kunne jo være andre havde nogle betragtninger jeg ikke selv havde haft med ind over.

Jeg er faktisk ikke klar over hvilke systemkrav C5 har, jeg går ikke ud fra det er trafikken der bliver et problem nogetsteds, men respekt for at du siger fra i stedet for - som nogen måske ville fristes til blot for at få kunder - at give et tilbud og så levere en halvkvalt løsning fordi systemet ikke var gearet til at løse opgaven.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:15
Tak for anbefalingen Markus :)

Umiddelbart kan vi sagtens levere en dedikeret server med standard edition (eller web edition hvis det er tilstrækkeligt) samt stå for opdatering af den til en langt billigere pris end den der nævnes, dog er C5 ikke noget vi har erfaring med at udbyde, så det vil vi desværre ikke kunne tilbyde at tage ansvaret for (som du selv er inde på er det jo ikke smart blot at sige ja til alt, hvis ikke man har kompetencer indenfor området).

Såfremt de skulle have et billigere alternativ til den løsning de har i dag, kunne muligheden være at kombinere en dedikeret server med at få nogle C5 konsulenter til at stå for opsætning på maskinen. Jeg går ud fra der blot er tale om installation samt de tilrettelser du nævner, samt måske løbende nogle rettelser hen ad vejen.

Du er velkommen til at sende mig en mail eller ringe hvis du vil snakke nærmere om mulighederne (sune (at) activewebs.dk / 70 27 70 57).
Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Skrevet kl. 18:00
Tak for svar til dig også Sune..

Jeg havde lidt håbet der kom nogen på banen med erfaring i hosting af C5 der kunne påtage sig "totalentreprisen" men hvis det ikke er tilfældet, er det meget muligt jeg vender tilbage til dig, alternativt bliver det nok en lokal løsning hvor de køber en lavprismaskine vi får installeret bag i kosteskabet..

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:45
Husk også at tænke på en ekstern backup hvis I vælger den lokale "skabs-løsning".

Ellers kan I være ret ilde stedt når rengøringsdamen vælter maskinen...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:07
Hej Michael,

Vi beskæftiger os med serverhosting og kan tilbyde host i sikkert center i København.

Ved min partner beskæftiger sig med C5, så måske vi kan tilbyde en færdig løsning.
Han er pt. i udlandet, men tilbage om 10 dage.

Jeg kan vende tilbage med et tilbud hvis det ønskes.

Vælger i hosting i "kosteskabet", kan vi tilbyde en virkelig god backupløsning, hvor systemet sender et komprimeret image af hele / alle diskene
til 2 locations i Danmark, så i er sikret hvis lynet slår ned / der udbryder brand.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)