Håber der findes en her der kan hjælpe med et hjemmeside projekt jeg har startet med at lave i MicroSoft Publisher.
Siden er lavet, men nu vil den ikke vises ordenligt på www adressen.
Billedet / logoet vises som et tomt billede med et rødt kryds i hjørnet.
De to undersider der er lavet virker ikke, og den kommer frem med en besked der siger at de ikke findes.
Jeg har gemt det hele som det bliver guidet til - dette giver et internet ikon der hedder index samt en mappe der hedder index filer. Og da jeg ikke kan flytte hele mappen ind hos one.com, er det kun internet ikonet med navnet index der kan flyttes der ind!?
Er der nogle der har haft samme problemer eller lige ved hvad jeg skal stille op?
- Har fundet ud af at publisher ikke er det bedste at bruge, men den info fik jeg desværre først da jeg havde brugt omkring 5 uger på at lave de to sider der skal bruges - så nu vil jeg virkelig gerne have dette til at fungere uden jeg behøver at lave det hele om i noget andet jeg heller ikke har forstand på.
Du kan starte med at bruge et rigtigt program. Publisher er til at lave brochure og kort i privaten - nogle vil måske kalde det for et DTP program, men det er vist at fornærme de programmer man reelt bruger i dtp sammenhænge.
Publisher var ikke udviklet til at lave hjemmesider med, og at Microsoft prøver at fortælle folk det burde forbydes. Ja sorry. Hvis du ikke har forstand på hjemmesider og derfor ønsker et program der tager dig lidt mere i hånden, så brug i det mindste Frontpage (eller SharePoint Designer som Microsoft har navngivet det for at antyde et tilhørsforhold til deres SharePoint server produkter):
Det er fint hvis du vil lave en privat hjemmeside, men hvis det er til din virksomhed eller lign., vil jeg virkelig anbefale dig at få en eller anden billig knægt (der er en del her åp Amino) til at hjælpe dig med at lave en simpel hjemmeside som du selv kan opdatere via et CMS.
Det er så her jeg løber ind i problemer - man kan ikke hive hele mappen over, men man kan selvfølgelig tage mappen, åbne den, og så tage hvert enkelt billede / dokument og loade op. - Men skal man så gøre det i en rigtig rækkefølge?
Du kan starte med at bruge et rigtigt program. Publisher er til at lave brochure og kort i privaten - nogle vil måske kalde det for et DTP program, men det er vist at fornærme de programmer man reelt bruger i dtp sammenhænge.
Publisher var ikke udviklet til at lave hjemmesider med, og at Microsoft prøver at fortælle folk det burde forbydes. Ja sorry. Hvis du ikke har forstand på hjemmesider og derfor ønsker et program der tager dig lidt mere i hånden, så brug i det mindste Frontpage (eller SharePoint Designer som Microsoft har navngivet det for at antyde et tilhørsforhold til deres SharePoint server produkter):
Hej Rasmus,
Ja, jeg kan jo kun give dig ret i at man får problemer når man bruger Publisher, men nu har jeg allerede brugt en masse tid på at lave siderne i det program, og kunne virkelig godt tænke mig at det ikke bare var spildt tid!
Omkring at "købe" en gut der kan lave dette billigt, er ikke en dum idé - men dette er et projekt der ikke tjener nogle penge. Det er en gratis service til unge mennesker skal skal optage film, lære noget om medie, og andet af samme natur. - Har du nogle idé om hvad billigt er? Har jo lavet det meste af designet selv - altså hvis det virker.
Så må du finde et andet FTP-program, det kan sagtens lade sig gøre at lægge en hel mappe op. Ellers må du oprette mappen på dit webhotel og så smide filerne over enkeltvis, men det er da noget besværligt.
Så må du finde et andet FTP-program, det kan sagtens lade sig gøre at lægge en hel mappe op. Ellers må du oprette mappen på dit webhotel og så smide filerne over enkeltvis, men det er da noget besværligt.
Jeg prøver lykken igen, og følger dine råd.. Det er bare meget rart, at man kan blive bekræftet i at det KAN lade sig gøre, og at det bare er noget besværligt L***.
Jeg gir en is, hvis de altså stadig findes når jeg er færdig.
Omkring at "købe" en gut der kan lave dette billigt, er ikke en dum idé - men dette er et projekt der ikke tjener nogle penge. Det er en gratis service til unge mennesker skal skal optage film, lære noget om medie, og andet af samme natur. - Har du nogle idé om hvad billigt er? Har jo lavet det meste af designet selv - altså hvis det virker.
Well jeg ser jævligt priser herinde til under 2000,- Prøv evt. at poste en tråd hvor du spørger om der er en der kan hjælpe med dette, og sig det som det er, at der ikke er mange penge i det.