Jeg overvejer at starte endnu en side op ved siden af min side som sælger motionsudstyr, BIGBuy.dk, den nye side er slet ikke i samme boldgade som BIGBuy.dk men vil være en slags blog/guide hjemmeside, jeg vil med tiden forhåbentlig kunne tilbyde en service som brugerne kan tagne sig et 6mdr. abonnement på.
Mit spørgsmål er: Kan jeg ikke blot starte op under BIGBuy.dk's CVR nummer? Evt. bare lave det som xxxxxx - En del af BIGBuy.dk ? Jeg ønsker ikke for mange cvr numre og dermed skulle lave flere regnskaber/balancer.
Har leverandør til disse motionsudstyr? Måske jeg har kontakt med firma tæt på vores fabrik i Kina.
Hej, tak for din henvendelse, selvom det trods alt er lidt off topic. Jeg ønsker kun leverandører som kan tilbyde dropshipping så jeg ikke selv skal ud at investere i et større lager.
I princippet kan det godt klares ved at du ændrer formålsparagrafferne/branchekoderne for din virksomhed. På sigt er det nok rarest at have adskildt men i en opstartsfase hvor der ikke kommer nævneværdig økonomi ind burde det ikke være et problem.
Det kan være du lige skal få en af eksperterne herinde til at hjælpe med formuleringerne, jeg kunne forestille mig at Told og Skat kunne stille sig på bagbenene hvis fradragene i dit "nye" firma ikke har noget som helst med det nuværende at gøre.
Binavne har aldrig været en del af enkeltmandsfirmaer. Hvad med er gået væk fra er reglerne om at der skal stå "firmanavn ved Hans Hansen" til at der blot skal stå "firmanavn".