Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Har haft virksomhed i 2005 som måske ikke har gået så godt som det kunne, (der var f.eks. alt for mange ting jeg ikke havde sat mig ind i mht. skat/moms/regnskab m.m. ...

Situation nu er at jeg skal aflevere et eller andet til SKAT for at komme af med et par udlæg de har i div. ting jeg ejer, samt de har jo fastsat et fuldkommen forrykt beløb som de mener jeg har haft i overskud og som jeg skal betale moms af..

syntes ikke jeg rigtigt kan få et nogenlunde "hjælpende" svar fra dem om hvordan jeg gør det, da mange vigtige papire for at få de rigtige tal på plads er forsvundet, og det som jeg syntes er lidt problematisk er at de hos SKAT nærmest forslår at jeg laver "et kreativt regnskab" (fordi de bare godt vil have den sag ud af verden)

Umiddelbart sådan som det ser ud nu så har jeg haft indtægt for omkring 200.000 og udgifter for et stykke over 300.000, og mangler som nogen måske kan gætte en del regninger endnu...

Hvad er smartest at gøre, nu de bare vil have "et eller andet" ??

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:57

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:01
Det er en rigtig træls situation, du er havnet i (eller har sat dig i, om man vil).

Jeg tolker din beskrivelse således, at bogholderi og talkundskab ikke er dine stærke sider - og det skal man ikke skamme sig over.

Derfor mener jeg, at du er bedst tjent med at tage kontakt til en revisor hurtigst muligt.

Der er flere revisorer repræsenteret herinde - mon ikke én af dem kan give dig et tilbud på at rode kastanjerne ud af ilden for dig.

Derefter skal du have dit bogholderi sat i system. Det kan revisoren også hjælpe dig med - eller du kan kontakte en freelance bogholder, som også kan den slags.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hej!

Det er nok meget svært at slippe for en skønsmæssig ansættelse, når der ikke

er orden i papirerne.

Har haft flere sager desangående, men vil da gerne hjælpe, hvis jeg kan.

Har sendt dig en PM.

Hilsen

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Tak for svarene, men ifølge skat så foreslog de ligfrem ikke at der skulle bruges en revisor...

og ja det er rigtig nok en meget træls situation, men samtidig syntes jeg også det er en meget ringe samarbejdsvilje fra SKAT...

og mht. den ansættelse, så har de engang tilbudt at sætte den ned med 100.000 og valgte så ikke at gøre det igen... - forvirringen med det her vokser bare :/

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:39
Dato: 25-09-2006 15:31:30 Forfatter: MiOOn
Tak for svarene, men ifølge skat så foreslog de ligfrem ikke at der skulle bruges en revisor...

og ja det er rigtig nok en meget træls situation, men samtidig syntes jeg også det er en meget ringe samarbejdsvilje fra SKAT...

og mht. den ansættelse, så har de engang tilbudt at sætte den ned med 100.000 og valgte så ikke at gøre det igen... - forvirringen med det her vokser bare :/

Jeg kan dårligt forestille mig at SKAT direkte har frarådet dig at bruge en revisor, og under alle omstændigheder er SKAT ikke rådgivere, hvad du sikkert også har fundet ud af.

Herudover har jeg svært ved at se hvad du mener med at Skat skulle have ringe samarbejdsvilje. Det er dig der har sovet i timen og glemt at indsende et regnskab, hvad du er forpligtet til, og Skats opgave er ikke at hjælpe dig med at lave det. Derfor bør du kontakte en revisor.  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42
[/QUOTE]

Jeg kan dårligt forestille mig at SKAT direkte har frarådet dig at bruge en revisor, og under alle omstændigheder er SKAT ikke rådgivere, hvad du sikkert også har fundet ud af.

Herudover har jeg svært ved at se hvad du mener med at Skat skulle have ringe samarbejdsvilje. Det er dig der har sovet i timen og glemt at indsende et regnskab, hvad du er forpligtet til, og Skats opgave er ikke at hjælpe dig med at lave det. Derfor bør du kontakte en revisor. 

[/QUOTE]

Jeg har aldrig bedt skat om at lave noget som helst, men de burde kunne fortælle hvad de vil have udfra hvad jeg har fortalt dem der er at arbejde med, plus at de bare bliver ved med at skifte den person der har sagen og ikke internt holder sig opdateret på hvor langt vi er kommet.... og det jo ikke fordi de tager ansvar for dette...

og jeg er udemærket klar over at jeg har sløset med en masse papirarbejde i det her tilfælde, men prøver ikke ligefrem at løbe fra noget, er faktisk meget opsat på at få det afklaret, idet skat meget hårdnakket prøver at få nogen penge som ikke findes.. og mht. revisor så jo, så kan du faktisk godt forestille dig det, for det er tilfældet, - de mente ikke jeg skulle gå ud at bruge penge på at få en virksomhed til at lave plus/minus arbejde.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 19:41
Du griber tingene helt forkert an. Det er ikke dig der skal bede SKAT om at lave noget. Det er dem der kommer og beder dig om at dokumentere nogle ting, og gør du ikke det så laver de ingenting, men opretholder den skønsmæssige forhøjelse.

Det handler heller ikke om at du fortæller dem hvad der er at arbejde med. Hvis materialet ikke er i orden så fastholder de den skønsmæssige forhøjelse. Længere er den ikke.

For mig er det helt åbenbart at det her er musens kamp mod elefanten, sålænge du ikke vil alliere dig med sagkyndig bistand, for de kan køre dig rundt i manegen som de vil, medmindre man trykker på de rigtige knapper, og det er der den sagkyndige bistand kommer til sin ret.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)