Jeg har tænkt ideen lang længere end vi er inde på her og teknologien kan bruges flere steder jeg tror faktisk bare den skal tilrettes de forskellige målgrupper og den må ikke blive for dyr..
Ja jeg ville selv betale fordet, måske 199 om året ville være fornuftigt..
At det er let at bestille, kan godt være, men det tager godt nok tid, med at sidde i kø osv.. I min pung skal jeg fx ringe til 5 steder og hvis jeg bare kan bruge 1 min på det via hjemmesiden, så ville jeg gøre det.
Du kunne også lave det gratis og have relaterede reklamer på siden, f.eks. bank og forsikring. Så når folk skal ind og bestille et nyt Visakort, så kan de samtidigt få et tilbud om bankskifte.
Den teknologi kan du låne af dem der laver demenssikring, de har bare en chipen i skoen, man kunne have en lille ampul med maling i, der kunne ligge i tegnebogen som kunne udløses pr mobil, det vil genere en tyv en del....
Alle kan vel kigge på edc.dk efter et ledigt hus og bestille varer der må stilles ved levering, og komme og hente tingene når fragtmanden har været der.
Det er jo så nemt og holde udenfor et hus man har set der har trådløstnet uden sikkerhedsaktivering og bruge deres IP adr.
Så er der vidst ik så meget mere og komme efter ;-)
Hmmm - så er der jo bare et spørgsmål om energikilde og det faktum, at de to chips hele tiden skulle pinge hinanden, for at checke afstanden. Jeg synes grundlæggende ideen er god, fordi jeg typen der ALTID forlægger mine nøgler, taske mobil m.v.
Min mand har været ud i alskens Storm P ideer, og er endt op med en ide om at binde alting fast til mig med elastiksnore. Så jeg følger lige Jeres ide-udvikling nøje...
Måske kunne et simpelt program til mobilen så den kan agere modtager og så bruge bluetooth rækkevide og når ens nøgler eller pung kommer udenfor rækkevide vil telefonen give en sms.
God idé.. men den vil give for mange fejlmeldinger.. fx. når jeg smider min jakke i garderoben på et diskotek, en restaurant eller lignende.. så kommer jeg højst sandsynligvis længere væk end de der 10-15 meter en bluetooth kan trække.. men god idé med at bruge eksisterende teknologi!