Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PR / presseomtale!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Har i nogle ideer til hvordan jeg kan få noget presseomtale, med mit mobildiskotek, www.mobildiskotek-forza.dk ?

Som i kan se har jeg allerede fået en smule i sommers, jeg vil dog gerne prøve noget mere. Sådan set mest for erfaringen.

Skal jeg holde en total anderledes konkurrence, og udsende en pressemeddelse?

Bare kom med en masse forslag!   

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 00:10
Hej Nikolaj
Hvad med at købe dig til en journalist, der udformer din pressemeddelelse? Der er flere aminoer, der tilbyder den ydelse. Jeg tror sandsynligheden er højere for at komme i medierne, da de er gode til at "vinkle" historien.  Det har jeg selv gode erfaringer med.

Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:06

Hej Nikolaj

Det aller sværeste ved at skrive en pressemeddelse er at finde grunden til, at aviserne skal bringe den. Det er meget vigtigt, at man forsøger at sætte sig i journalistens sted, når man skriver. Jeg ved ikke, om du kender de nyhedskriterier journalisterne arbejder ud fra, men ellers kan du læse en udemærket sammenfatning her: http://www.temanyt.dk/sw5263.asp

Det er disse kriterier, du skal have i baghovedet, når du skriver en pressemeddelse, fordi det er dem, der danner baggrunden for journalistens beslutning om at bringe eller afvise en artikel om dig.

Artiklen i Herlev Bladet har kriteriet om nærhed, der er et 6. kriterie som især de lokale aviser bruger, som det primære. Her er der fokuseret på en ung i lokalområdet som klarer sig godt. En lille solstrålehistorie om man vil.

Det er rigtig god presseomtale for dig, men som oftest kun noget man opnår en enkelt gang.

Hvis jeg var dig ville jeg også nu fokusere på de lokale medier. De er som regel lettere at få i tale, og i dit tilfælde såmænd formentligt også mere væsentlige.

Men du behøver ikke begrænse dig til medierne i dit eget lokalområde. Jeg kan se at du blandt andet spiller til forskellige afslutningsfester. Det kunne godt være et sted at starte.

Det næste arrangement du har af den type, kan du planlægge grundigt. Jeg foreslår, at du i god tid inden, finder på en kreativ måde, hvorpå du kan skabe ekstra meget stemning ved festen. Det kunne være i form af konkurrencer som du selv nævnte eller andre festlige indslag. Samtidig skriver du så inden arrangementet en pressemeddelse, hvor du fokuserer på afgangselevernes oplevelser, samtidig med, at du nævner din egen rolle i et positivt lys. Et par dage inden festen kontakter du så en journalist på den lokale avis og fortæller lidt om, hvad der skal ske, og spørger om han vil være interesseret i en historie omkring det, som du skriver for ham.

Nu er det her blot et eksempel, og naturligvis et lidt dårligt et i forhold til timing (forestiller jeg mig i hvert fald), men det er mere for at forklare dig ideen i, at gå en lille omvej om historien, da det tit er en mere direkte vej til spalteplads.

Jeg håber du kan bruge mine råd. Du er naturligvis velkommen til at skrive, hvis der er andet du vil vide. Jeg vil også gerne hjælpe dig med at skrive den, hvis du er interesseret i det - jeg giver god amino-rabat

Held og lykke

Mvh. Maria Medard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20
En løsning kan også være at få en journaliststuderende på fra Danmarks Journalisthøjskole. Så får man netop en anden vinkel, og det bliver mere professionelt end ens egne skriverier. Jeg fik en fin debat om, hvad pressemeddelelsen skulle indeholde for at sælge netop mig.

KH: Bettina

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:29
Fuld enighed med Maria.

I forlængelse af Marias tanker om at få materiale ud, hvor du er ude og spille:

Mange bands sender pressemateriale til den lokale arrangør, som han så kan sende til lokalsprøjten som en foromtale. Den slags stof komme oftest helt ubeskåret i bladet. Husk at medsende et fedt billede - ikke en opstilling af jeres udstyr, men et billede af jeres diskotek sammen med mennesker, der har det sjovt.

Pressemeddelelsen udformes, så den først har et lokalt afsnit, der har til formål at hooke redaktøren, og jo længere ned i meddelelsen, du kommer, jo mere handler den om jer og alle jeres fortræffeligheder.

Hvis der er tale om en lukket fest, er arrangøren måske mere interesseret i en efteromtale, så sådan én kan du også tilbyde. Igen laver du en standard, som kan krydres med arrangørens egne oplysninger. Du kan tilbyde at sende billeder - de skal forestille lokale borgere på dansegulvet, og du skal sørge for, at jeres navn og webadresse er synlig i en del af billedet, som ikke umiddelbart kan skæres fra.

mvh Hans

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:41
Tak for super indlæg.

Jeg syntes den er lidt svær. Det er ikke livsnødvendigt for mig at komme ud til pressen, men det er røv spændende, og jeg vil super gerne have erfaringen, så jeg kæmper for det.

Som I kunne se har jeg fået lidt PR i sommers. Imidlertid er jeg flyttet hjemmefra, og bor nu på (det autonome) Nørrebro - Og som I selv siger er lokalmedier gode, men kan de være interesseret nu? Der er jo ikke særlig meget solstråle hsitorie over det, så jeg må i gang med at være total anderledes.

God ide med at lave nogle fester lidt anderledes, og kontakte pressen før. Problemet er at vi spiller hovedsageligt til privat- og firmafester, så vi spiller faktisk ikke for "byens unge" til fx halbal, hvor man godt kunne trække lidt pr.

Hvad med at man kontaktede en "single-forening" og tilbød at spille gratis til en fest, hvis de ellers planlagde den. Det må man da kunne trække lidt pr. ud af?

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 20:41
anyone?
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:45
Pressemeddelelser er altid en god ting, men mange aviser kræver at man betaler for at få den med eller i hvert fald køber en annonce for så samtidig at bringe pressemeddelelsen!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:51
Dato: 26-09-2006 20:44:52 Forfatter: Duzer (...)  men mange aviser kræver at man betaler for at få den med eller i hvert fald køber en annonce for så samtidig at bringe pressemeddelelsen!

Det er absolut ikke min erfaring. Tværtimod har stof, der kommer med på grund af en annonce det lidet flatterende kælenavn "luderstof" i branchen. Min oplevelse er, at det er ganske let at få en velskrevet artikel bragt, hvorimod det er stort set umuligt at få en simpel produktbeskrivelse bragt, med mindre bladet har vanskeligt ved at få solgt sine annoncer eller har svært ved at samle stof nok.

mvh Hans

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 00:01

Har I ikke en masse gode ideer, til hvordan jeg kan få lidt mere erfaring med PR''ens store verden??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)