Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efteruddannelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil lige hører jeres mening om dette emne, da jeg faldt over et indlæg herinde hvor netop det emne blev diskuteret, dog uden den vilde respons, så vil ligge det lidt mere frit ud, som jeres generelle syn på sagen, som chefen som nogle af jer er, eller som lønmodtageren.

Jeg blev utrolig forbavset over holdningen i tråden, som var noget med, hvorfor skal firmaet betale din efteruddannelse, du skrider nok bare når du har fået den.......... jeg sad og tænkte hmmm de må være noget op i årene med sådan en holdning, men det kom som et shock da jeg fandt ud af de er på min egen alder, og det var så grunden til denne tråd.

Min egen indgangsvinkel til det er at jeg har set virksomheder som blæse højt og helligt på efteruddannelse, med begrundelsen, skal du efter uddanne dig så gør det i fritiden for egne penge, og jeg befinder mig i en virkomhed lige nu som siger, efteruddannelse skal der til for at følge med i dag.

Hvis i har nogle konkrete sager omkring emnet ville det også være intressant at hører :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hejsa

Desværre tror jeg, at der altid vil være nogle firmaer, der mener, at ansatte selv skal uddanne sig udenom firmaet. Det er jo ligeledes en holdning, der kan medføre, at firmaet mister kvalifiseret arbejdskraft. Efter min mening er det jo et inddirekte signal til ens ansatte, at man ikke sætter særlig megen pris på dem..desværre.

Jeg har selv lige været på kursus, som min ledelse har betalt for mig..det er jo selvfølgelig altid en chance at tage for et firma at uddanne sit personale, men jeg synes, at det ku kan være positivt for et firma at sende ens ansatte på efteruddannelse..

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 11:34
Kim kan hører vi er meget enig i denne sag ;-)  Jeg syntes dog ikke det er en chance virksomheden må tage, jeg ser det som en nødvendighed.

Så ved jeg godt det måske mange har noget med økonomien at gøre, her må jeg dog rose fagforeningen som jeg er medlem af, de gør et kæmpe arbejde for efteruddannelse og kurser, men hos min gamle arbejdsgiver var de ligeglade, mange af kurserne lå i arbejdstiden, selvom de mange gange er gratis eller få hundrede kroner man skal betale.

Jeg syntes ikke det kan være rimeligt at man arbejde 2 år et sted og så man sparket tilbage til stenalderen, fordi virksomheden syntes det er for meget at bruge nogle få arbejdsdage til et kursus eller 2, som både vil betyde noget for virksomheden men også personen selv og kollegaerne.

Jeg ser det som en større mulighed at personalet skrider hvis de ingen uddannelse får end hvis de nu fik. Man skal jo være rimelig naiv hvis man tror en person bliver på det samme arbejde hele livet, det sker vel sjældende og sjældender, men man skal da være direkte dum hvis man siger nej til at medarbejderen udvikler sig som også betyder virksomheden udvikler sig. Det selvfølgleig sat lidt enkelt op, der er nok nogle andre parameter som jeg ikke kan se som spiller ind ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Ja, det er vi vist..det kan jo kun gavne et firma, at firmaet er interesseret i at uddanne sine ansatte..det kan jo kun være til firmaets eget bedste..
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)