Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pengegave fra forældrene

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil høre om der er nogle som har noget kendskab til om man bliver trukket i SU hvis man får pengegave af sine forældre? jeg er udeboende og på vidergående uddannelse. 

mvh

YK

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01

Jeg har svaret dig i det andet indlæg, som er identisk med dette!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Hej Peter og mange tak for svaret.

yes har også slettet den første,  var ikke sikker på at det var det rigtig sted at poste indlægget nemlig - sorry.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56

Forlængelse af mit spørgsmål, har jeg fået afvide at summen bliver ca. 500.000 kr. når beløbet er i den størrelsesorden har det så nogle betydning, tænker bare mere i form om der skal betales skat eller lign.?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

YK:

Forlængelse af mit spørgsmål, har jeg fået afvide at summen bliver ca. 500.000 kr. når beløbet er i den størrelsesorden har det så nogle betydning, tænker bare mere i form om der skal betales skat eller lign.?

Skat kommer du helt sikkert til at betale, så bed dem om at lade være med at give dig dem på én gang. Grænsen er 58.700 (http://www.familieadvokat.dk/Emner/615.html). Der findes forskellige konstruktioner, som kan hjælpe dig til at undgå skat - helt lovligt. Men det må du hellere drøfte med en revisor :)

Tilføjelse: Kan se at det nærmere er dette link du skulle have haft: http://www.familieadvokat.dk/Emner/611.html

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07

mange tak for svaret Tommy, og for linket det var yderst brugbart. 

Nået jeg har undret mig over er gaveægtepagt reglen- altså hvor står et beløb må min far give til min mor skattefrit/afgiftsfrit..?

For pengene er retter sagt min fars som han får i erstatning for en bilulykke Og hvis det kun er min far der må give mig gave er beløbet 58.700kr om året, men hvad med hvis han overførte 250.000 kr til min mor i gaveægtepagt, også gav hun mig den vej, 58.700kr er det lovligt?.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10

Glemte lige at skrive om min mor forresten skulle betale skat af de 250.000kr hun fik af min far?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det bliver du ikke. Su tager udgangspunkt i din arbejdsindkomst og gaver fra dine forældre er ikke skattepligtige.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:49

Skattekonsulenterne:

Det bliver du ikke. Su tager udgangspunkt i din arbejdsindkomst og gaver fra dine forældre er ikke skattepligtige.

Bent - Gaverne er da skattepligtige - men med et bundfradrag på 58.700, eller?Hmm

.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 03:14

Espresso:
Bent - Gaverne er da skattepligtige - men med et bundfradrag på 58.700, eller?Hmm

Jo 15 % af det overskydende beløb og man skal selv sørge for at fortælle om gaven til skattemyndighederne.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)