Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Music online education/clinics

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hello,

Jeg vil gerne høre jeres mening om følgende idé, skyd den ned, ros den, kom med inspiration..evt. gå med på idéen..hvadsomhelst!

Idéen udspringer af at jeg har spillet musik i mage år, og derfor må gå for at være lidt musik nørd. Når man som musiker mangler inspiration til at udvikle sig rent teknisk, finder man typisk en underviser eller går til en clinic ( en proff. musiker der blærer sig) ser en DVD etc.

Rundt omkring i verden er der rigtig mange super proffe og dygtige musikere, men som stadigvæk ikke spinder guld på det (typisk jazz musikere, hamrende gode teknisk og musikalsk) men ikke specielt eksponeret.

Min idé er følgende:

• At lave en webportal hvor amatørmusikere kan mødes med profferne.
  • Profferne som vi godkender som undervisere, logger på sitet og kan herfra "sælge" en undervisningstime eller en clinic, til hundrede/tusinde vis af bruger, som også logger på sitet og betaler evt. 10$ pr. session.
  • Der kan være forskellige former for undervisningstimer; enetimer, max 5, max 50 brugere etc. så der kan kommunikeres direkte med ens underviser/idol.
  • Kommunikationen imellem parterne, skal foregå online med webcam og selvfølgelig en supergó lydforbindelse..evt. straming??

Ovenstående er hovedtrækkene i konceptet, men kan sevfølgelig udbygges ubegrænset som musikerforum.

Jeg tør godt lufte idéen for jer, da det er en ret pebret affære at starte op. Glæder mig til at høre jeres kommentarer.

PS.

Jeg har tænkt lidt på at lave en spørgeskema analyse på ex. vis Gaffa.dk, er der nogen der ved hvordan man kan sætte det op????

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:57

Lyder som en spændende idé, og ved at der findes et lign. koncept inden for Casting. Kan ikke huske hvad siden hedder, men en ung pige har lavet en hjemmeside, hvor unge der gerne vil castes til forskellige ting, kan stille spørgsmål til proff musikere etc. eksempelvis Alex.

Om det findes for musikbranchen ved jeg endnu ikke, men synes idéen bestemt ikke er helt dum. Du kan evt. starte i lille Danmark, hvor der ikke er så langt mellem dig og mig, og de store navne i musikbranchen.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10

Hej

Som musiker gennem mange år kan jeg sige at der helt sikkert vil være et marked for det. Som jeg ser det, kan det klares for meget få midler til at starte med. Man kunne også lave en model hvor det er gratis at se videoerne og man så henter sine penge et andet sted.

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:11

Syntes det er en fin ide.

Jeg fandt denne service (justanswer.com) for bare 3 dage siden da jeg ville stille et spørgsmål om min hund til en dyrelæge og ikke kunne komme igennem på telefonen til min egen.

konceptet er næsten det samme. Man giver et spørgsmål og sætter et beløb man gerne vil betale for at modtage et svar man mener er kvalificeret. Du modtager en del svar fra eksperter, og hvis du mener der er et af dem som er kvalificeret så betaler du.

Og til de lidt for hurtige der altid løber om hjørner hvis de kan, så deponerer du dine penge før du stiller et spørgsmål, så ingen snyd Wink Desuden er der mulighed for at skrive med den ekspert der giver svar indtil det ønskede mål er nået.

I helhed en rigtig god løsning.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:18

Hejsa

Jeg har selv tænkt lidt på samme ide, men det er så også kun blevet ved dette. Jeg faldt i min research over et site det der solgte kurser (video'er) som viste hvordan man brugte Logic (et af de større musik programmer). Det var forskellige proff. producere der var ved roret, så der var ikke så meget fokus på teknik men mere hvordan fx. byggede et track op. Jeg har dog glemt hvad sitet hedder, men skal lige se om jeg ikke kan finde det igen.

Priserne var godt høje, så der burde være et marked for denne slags.

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:20

Kan tilføje jeg betalte 15$ for at få et svar og syntes det er en fair pris, men nu handlede det også om min hund og den er vigtig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27

Hej

Det er en rigtig fed ide, her er et par links som du måske kan bruge til inspiration. 

rustycooley.com/lessons.html

chrisbroderick.com/html/lessons.htm

http://www.nextgenerationguitar.com/

/Jakob

Tilmeldt 3. Sep 09
Skrevet kl. 06:02

Hej Rasmus,

Tak for din feedback, jeg vil da gerne se det link du nævner.

Mvh.

Krogh.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:02

A. Krogh:

Hej Rasmus,

Tak for din feedback, jeg vil da gerne se det link du nævner.

Hmm jeg kan ikke finde det link igen. Alternativt er der noget hen af:

http://www.macprovideo.com/tutorials/logic 

Som navnet indikerer er det video på alle mulige mac software produkter. Her koster hver "pakke" 50$ og alle Logic tutorials 370$ (33 timers video). Om ikke andet så kan det måske give dig en indikation af hvad folk er parate til at betale. 

Hvis du forfølger idéen er du meget velkommen til at kontakte mig, jeg kunne evt. være interesseret i et samarbejde. Ud over min IT virksomhed har jeg også et musik studie (som dog ikke bliver brugt så meget som man måtte ønske), så jeg kender lidt til branchen.

Tilmeldt 3. Sep 09
Skrevet kl. 09:21

Hej Ramus,

Det vil jeg gøre, da jeg helt klart skal have en sparringspartner på den kreative del af projektet. Den økonomiske del af affæren, er på plads. Men har gang i lidt forskellig for tiden, så skal lige se hvor det bærer hen.

Mvh.

Krogh.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)