Hello, Jeg vil gerne høre jeres mening om følgende idé, skyd den ned, ros den, kom med inspiration..evt. gå med på idéen..hvadsomhelst! Idéen udspringer af at jeg har spillet musik i mage år, og derfor må gå for at være lidt musik nørd. Når man som musiker mangler inspiration til at udvikle sig rent teknisk, finder man typisk en underviser eller går til en clinic ( en proff. musiker der blærer sig) ser en DVD etc. Rundt omkring i verden er der rigtig mange super proffe og dygtige musikere, men som stadigvæk ikke spinder guld på det (typisk jazz musikere, hamrende gode teknisk og musikalsk) men ikke specielt eksponeret. Min idé er følgende:
Ovenstående er hovedtrækkene i konceptet, men kan sevfølgelig udbygges ubegrænset som musikerforum. Jeg tør godt lufte idéen for jer, da det er en ret pebret affære at starte op. Glæder mig til at høre jeres kommentarer. PS. Jeg har tænkt lidt på at lave en spørgeskema analyse på ex. vis Gaffa.dk, er der nogen der ved hvordan man kan sætte det op???? |
Lyder som en spændende idé, og ved at der findes et lign. koncept inden for Casting. Kan ikke huske hvad siden hedder, men en ung pige har lavet en hjemmeside, hvor unge der gerne vil castes til forskellige ting, kan stille spørgsmål til proff musikere etc. eksempelvis Alex.
Om det findes for musikbranchen ved jeg endnu ikke, men synes idéen bestemt ikke er helt dum. Du kan evt. starte i lille Danmark, hvor der ikke er så langt mellem dig og mig, og de store navne i musikbranchen.