Hej Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed, og afleverede min selvangivelse i juli, jeg gik udfra jeg ikke skulle sende regnskab ind når jeg har en omsætning på under 300.000,- Men der er åbenbart noget jeg har misforstået for har lige fået brev at de vil have jeg sender et skattemæssigt årsregnskab ind og et supplerende regnskabsoplysningskema (det hvor der står at man kan fritages for at give regnskabsoplysninger hvis man krysser af i nettoomsætning under 300.000, hvilket jeg ville men jeg går ind under?) Har jeg helt misforstået det hele? Men har nu siddet og prøvet at stille det op, er ikke et geni til det her :-/ Sådan her ser det ud, desværre med et større underskud.. Driftregnskab: Indtægter 51.759,00 Varekøb 46.265,40 Driftudgifter 30.746,21 Told 1.540,30 _______________________________________ Underskud 26.793,00 Jeg har et forholdvis stort varelager, skal man skrive det på og hvorledes stiller jeg det op? Mit spørgsmål er nu, om det er ok at sende ind eller om det skal se anderledes ud? Vil virkelig sætte pris på al den hjælp i kan give. |
Hej!
Du skal aflevere et skatteregnskab samt supplerende regnskabsoplysningsskema.
Der er forskel på driftsøkonomisk regnskab og skatteregnskab, idet skatteregnskabet
er renset for poster, som du ikke har fradrag for skattemæssigt.
Når du har gjort dit varelager op pr. 31/12, skal du vise forskydningen fra primo til ultimo
i dit drifts/skatteregnskab, idet forskydningen får indflydelse på resultatet.
Hvis du f.eks. har et primo varelager på 1000 kr og ultimo varelager på 2000 kr.
så skal du indtægtsføre kr. 1000 via dit varekøb(vareforbrug), og dit resultat bliver forbedret
med kr. 1000, fordi dit varelager er øget med kr. 1000 fra primo til ultimo.
Hilsen
Peter