Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rekrutering som arbejde.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Er der nogen herinde som decideret arbejder med rekrutering af medarbejdere, altså headhunting? Det interesserer mig meget da min far arbejder ved nordens største headhuntervirksomhed..

Anders Fensbæk

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 09:46

Er der et spørgsmål?  :-)

Jeg arbejder med aspekter af rekruttering (ikke selve rekrutteringen - i hvert tlfælde ikke i Jobfisk.dk). Men jeg kan gøre virksomheder lidt klogere på hvordan de selv klarer deres rekruttering bedre. 

Headhunting gør jeg ikke i. Men jeg headhuntes gerne ;-)

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Skrevet kl. 15:43

Nåå okay.. Det var bare for at få lidt bekendtskaber i branchen - lige få foden ind. Smile

Synes det er spændende at arbejde med ansættelser osv..

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:49

Hej Anders

Det er helt ok. Og du har ret: ansættelser og alt omkring det, kan være rigtig spændende. Det er vi i hvert tilfælde nogen, der synes Wink

Er det noget, du gerne vil arbejde mere med i fremtiden?

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Skrevet kl. 18:28

Ja meget gerne.. Er nok blevet inspireret af den gamle som efterhånden har arbejdet med det i nogle år. Som tidligere nævnt arbejder han i Sam International som Senior Partner for det globale marked. Men det er urealistisk i den nære fremtid. Netværket skal hvertfald udvides meget mere, og jeg skal have mere erfaring med samtaler osv. Men jeg arbejder på at forbedre mig.

Har du da noget ledigt? Smile

Anders

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:50

Omkring rekrutering er LinkedIn et godt sted at starte, der kan man få gode bekendtskaber og kan så gar hvis man kender folk der ledere efter job ellers kender virksomheder med åbne jobs anbefale folk. 

Der er rigtig mange inden for den branch der går sig i rekrutering og seneste mode er at lave grupper for firma afdelinger, som f.eks. kunne være:

"Folk der er interresere i job hos Headhunting Denmark I København", dette giver dog mest mening for større firmaere!

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Skrevet kl. 18:53

Okay.. Jamen det var da en oplagt mulighed at begynde at benytte sig af det. Tak for tippet..

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 11:46

Anders Fensbæk:

Har du da noget ledigt? Smile

Anders

Har ikke noget ledigt - men gør på den anden side heller ikke selv i direkte rekrutteringer :-)  Ja, faktisk arbejder jeg pt. på udvikling af produkter, der kan hjælpe virksomheder i rekrutteringsproccesen (uden at det er selv rekrutteringen, der hjælpes med) - ideer om ting der mangler på markedet modtages gerne Wink

Mht. netværket så er det bare at komme ud og rundt til nogle arrangementer og tale med folk - husk visitkort så der kan byttes :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)