Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken form er den bedste SEO i en webbutik?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone har en webbutik som sælger en masse forskellige varer.

En del af varerne er ting hvor man kan vælge en type eller farve, men ellers er nøjagtig ens.

Jeg tænker på at lave det om, så hver farve er regitreret som hver sit produkt, da jeg forstiller mig at det vil være lette for kunderne at finde de de vil have via billederne, men hvad vil det gøre i forhold til vores resultater i søgemaskinerne.

Jeg kunne jo godt ændre teksterne en smule i forhold til farverne, men det vil vel ikke være nok i forhold til at undgå hvad nogle snakker om som værende, duplicate content penalties.

Er der eventuelt nogle der har erfaringer med noget på dette område?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale dig, at finde ud af, hvor mange, der rent faktisk søger efter din kones produkter ved at indtaste type/farve på Google.

Herefter er det meget nemmere for dig at se, om det er den rigtige vej for jer i det hele taget.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 21:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er der ikke rigtig nogle der gør. Det var mere med henblik på at der jo så vil være 50 sider istedet for bare 5, men 9 ud af 10 vil jo være kopier af den ene. Når der så vil være så mange kopier, vil der så være en penalty, og ryger de sider der ligger godt så ned, når der pludselig er flere kopier af dem?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 13:44

Hej Thomas

For lige at få en ting på det rene, så er det ikke en decideret straf/penalty.
Når man taler duplicate content som er det problem du kan rende ind i, foretager google som udgangspinkt simpelthen en vurdering, og udelukker de sider de mener er kopier af sider de allerede har indekseret. Dette gør de for ikke at levere kopisider i deres resultater.

Har du overdrevne mængder af duplicate content, bliver det derfor umuligt for dig at styre hvad der indekseres og listes i serps.

Når alt det er sagt, hvad så med at overveje den løsning Christian foreslår?
Det vil udelukke DC, ihvertfald af den type...
Det vil være mere overskueligt for dine(konens) kunder...
Det er nemmere at administrere for dig selv...

Som du beskriver det vil du ende med noget i retning af 50 sider, men reelt er det kun 5 sider der er kopieret 10 gange, hvilket ikke giver bedre forhold i google, nok snarere tværtimod.

Thomas Pedersen:
og ryger de sider der ligger godt så ned, når der pludselig er flere kopier af dem?

Ja formentlig, men du kan ikke vide med sikkerhed hvilken side der gemmes, og hvilken side der ryger i det supplerende index.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:30

Hej Thomas

Hvis det er teknisk muligt kunne du have en produktbeskrivelsesside hvor du viser produktet med billeder i alle farverne, og en "Køb" knap for hver farve. Det vil give en side med mere indhold for søgemaskinerne, og brugerne et bedre overblik over farverne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)