Hej allesammen.
Hvis nu jeg har en webshop og en almineldie hjemmeside kørende på samme domæne. shop.domæne.dk og domæne.dk og så vælger at lave en velkomstside med et link til shoppen og den almindelige side, hvilke konskevenser vil det så have seo mæssigt. Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på der?? |
Birkelund:Hej allesammen
Hvis nu jeg har en webshop og en almineldie hjemmeside kørende på samme domæne. shop.domæne.dk og domæne.dk og så vælger at lave en velkomstside med et link til shoppen og den almindelige side, hvilke konskevenser vil det så have seo mæssigt. Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på der??
Hej Birkelund
Velkommen til Amino
Det er noget snavns, at du har shoppen liggende på et subdomæne. Det ville være langt bedre hvis den lå som domæne.dk/shop fordi Google ellers betragter de to som helt forskellige domæner.
Jeg forstår på "velkomstside" at du laver en slags "for-forside" hvor folk skal vælge om de vil se din shopforside eller din almindelige hjemmeside.
Det er desværre også noget snavs.
Jeg har lige lavet en analyse for en virksomhed, der vil etablere sig i udlandet - og de havde en sådan side foran deres "rigtige" forside.
Denne ligegyldige side havde PR4 - og deres rigtige forside havde PR0!!!
Det er sjældent jeg har oplevet et større spild af ressourcer.
Venlig hilsen,
Christian