Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advergames/advertainment

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra London
Tilmeldt 18. May 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte at jeg ville dele dette online spil med jer:  www.knorr-vie.com/dk_da/game/
som vi lige har lavet for en af vores kunder. Det er et eksempel på et lidt
mere involverende ”advertainment” spil end man ellers ser, eftersom det rent
faktisk kræver lang tid at spille det.

De fleste brandede spil er netop korte
og med et meget klart ”call to action” om at man skal klikke sig videre til et
micro site, registrere sig til et newsletter etc. og derfor ønsker man egentlig
bare at give folk en god oplevelse og så skyde dem videre i systemet. Denne her
form for ”high involvement” gaming er nok bedre egnet hvis man laver et
multi-player spil hvor man kan udfordre venner og bekendte og derigennem styrke
det delte tilhørsforhold til brandet som f.eks. p
å Messenger platformen hvor der er tale om multibruger oplevelser. Jeg kunne godt tænke mig at høre om I har
gjort jer nogle tanker om dette.


Vi har også fornylig lavet et spil for Maconomy som netop er sødt, kort og sjovt og dermed mere traditionelt i forhold til andre brandede spil - selvom det er et high involvement produkt. Det har virket utrolig godt med hensyn til at drive traffik videre til produkt micrositet indenfor det relevante B2B segment. I kan se det her: http://ww2.maconomy.com/event/content/mgame01.html



Med venlig hilsen,


Casper
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)