Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed internet og mobil - ny ordning?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret: Når vores udgangspunkt er at din private del af samtaleudgifterne og internettet udgør mere end de 3.000 kr.

Og ja det er kan man godt sige en ny ordning for selvstændige. I og med at reglerne om beskatning af fri telefon nu - fra 2010 - er udvidet til også at at omfatte selvstændige.  At de fleste revisorer m.v. så har brugt disse regler for denne gruppe i praksis er så noget andet

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31

Jamen sådan vil det vel altid være med alle udgifter i virksomheden.

Kan ikke se formålet med regnestykket.......det behøves der efter mine mening slet ikke regnes på.

Noget andet er, og nok mere interessant, at et erhvervsabonnement altid vil være dyrere end et privat abonnement,

både før og efter skat.

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:33

Peter ->

jeg tror slet ikke du har forstået hvad det er jeg spørger om...

jeg spørger om... "hvordan slipper jeg billigst afsted med at bruge mobiltelefon og internet på et år"... hvortil jeg selv svarer jeg sparer godt 6000kr i udført arbejde før moms ved at køre mine ting gennem virksomheden... du virker som om du er uenig i mine betragtninger... hvorfor? 

Bent fra Skattekonsulenterne er jo tilsyneladende helt enig i mine betragtninger, så jeg kunne godt tænke mig en forklaring på hvorfor du er i den anden grøft?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:07

Jeg har ikke gennemgået dine beregninger minituøst men konstaterer blot at det er en fordel at bruge reglerne om fri telefon (multimedieskat) når man har private telefonudgifter, herunder også IT, påp mere end 3.000 kr. 

Det er så omvendt rigtigt nok at erhvervsabonnementer er dyrere end private ligesom at der her er tale om 12 måneders binding.  

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:23

Bent -> men er erhvervsabb. reelt dyrere end privat når du renser for skat og moms som det vil koste at betale dit private abonnement ? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54

Jamen...Bent....det vil vel altid være en fordel.......?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:46

Peter - Revisor:

Jamen...Bent....det vil vel altid være en fordel.......?

Præcist.

Når vi taler om at erhvervsabonnementer er dyrere end privat så er det før skat. Dvs. den udgift man betaler til udbyderen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40

Jamen så har jeg jo ret, at det "kryptiske regnestykke" ikke er til nogen verdens nytte, idet udfaldet på forhånd

er givet!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)