Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan markedsføres konsulentydelser effektivt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg vil høre, hvem der har nogle gode råd til at markedsføre konsulentydelser.

Jeg har et coaching og konsulent firma med forskellige professionelle ydelser. ( www.dincoachpartner.dk  ) Jeg vil høre, om der er nogen her på Amino, som kender til gode fremgangsmåder til - med få omkostninger - at få markedsført mine konsulentydelser til erhvervslivet.

Jeg benytter allerede google adwords, og har da også visse resultater med brug af denne type annoncer. Jeg vil dog gerne have mere "fart på".

Mange hilsener

Søren Bejder

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:13

Hej Søren,

Ja det er jo et spændende spørgsmål du der stiller, men det er vel som så meget andet noget om at definere sine målgrupper og få dem bearbejdet, med hvilke fordele og udbytte de har af at bruge netop din service, som i alt salg, optimeringer, besparelser, muligheder....

Hvad med at kontakte nogle tekst forfattere/grafikere og høre hvad de har af ideer til fornuftige penge, og prøv at se om du kan få lavet den evt. brugte reklame målbar, evt. med svarkort eller noget.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 11. May 08
Skrevet kl. 15:24

Hej ExportInnovation.

Tak for dit input. Det giver stof til eftertanke. 

Mange hilsener

Søren

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 16:02

Hej Søren,

Du kunne jo altid bruge 5 min paa at oprette en gratis profil paa www.konsulentguiden.com - Danmarks mest omfattende rådgiverdatabase.

/Nicolaj

Tilmeldt 11. May 08
Skrevet kl. 10:35

Hej Nicolaj.

Go' idé. Det vil jeg gøre.

Mange hilsener

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

Hej Søren.

Gør ligesom mig eller lad mig inspirere dig.

• Jeg brander mig selv som person og ikke som virksomhed. Dette skyldes at folk efterspørger min personlige viden og ikke en virksomheds samlede viden. Derfor bruge jeg ikke ”Vi” form men ”Jeg” form i min tekster.
  • Jeg bruger WP Blog til at profilere min viden ved at afdække potentielle kunders behov igennem hjælp-til-selvhjælps metoden.
  • Jeg stiller min sparsom fritid til rådighed til at besvar emails, som etablerer et længeværende samarbejde med en masse interessante iværksættere.
  • Jeg gør brug af Amino, hvor potentielle kunder søger den viden, jeg besidder.

Jeg har eksisteret i ca. 3 måneder på Amino (aktivt) og følgende resultater kan måles pga ovennævnte aktiviteter.

• Jeg får 2-3 nye emails henvendelser pr uge som efterspørger min hjælp.
  • 10% af nye unikke besøgende tilmelder sig min blog pr uge.
  • Jeg får løbende tilbud, hvor jeg kan tjene penge på min viden.
  • Efterspørgelse for en workshop/kursus.

Det kalder jeg succes for en fritidscoach som mig. Så forestille dig, hvor du kan være om 12 måneder som professionel.

Held og lykke.

/Glenn

PS: Hmmm.. jeg tror at jeg vil skifte min blå skjorte ud på mit blog-profil billed. Blå ser ud til at blive brugt ret meget. HINT : tjek Sørens hjemmeside .. he he he

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 22:50

Jeg gør også som Glen siger. Mit firma (www.hoeks.dk) tilbyder hjælp til hjemmesider lavet i Joomla CMS. Tidligere havde jeg ikke ret mange jobs og kun ganske få forbandt mit navn med Joomla. Det jeg så gjorde var at købe domænet www.joomlatutorials.dk og så - ligesom Glenn - skrive en masse artikler, lave videoguides mm. omkring Joomla. På den måde har jeg fået overbevist en lang række potentielle kunder om, at jeg har styr på at lave hjemmesider med Joomla CMS.

En vigtig pointe er, at jeg har gjort al materiale på joomlatutorials.dk gratis. Dvs. man skal ikke oprette sig som bruger eller betale for noget som helst. Igennem de sidste måneder har jeg modtaget en del sure mails fra andre firmaer, der laver hjemmesider med Joomla CMS. Et par udklip fra Mails kan du lige få her: (af gode grunde kan jeg ikke nævne kilderne til disse udtalelser).

"Du giver det hele gratis væk. Det er måske smart nok, når du studerer men det går ikke i den virkelige verden"

"Du har ikke forstået noget som helst omkring det at sælge hjemmesider?"

"Hvorfor skulle vi starte et samarbejde, du giver jo det hele væk gratis?"

Så jeg har knoklet på at lave en masse gratis værdi til mine brugere, uden fra start at få noget som helst ud af det. Produktet er idag, at jeg ugentligt får mellem 10 og 15 mails fra kunder, der gerne vil have hjælp til Joomla. Herudover har jeg omkring 100 tilmeldte til min mailingliste, som jeg kan sende tilbud ud til.

Min ordrebog er fyldt op og jeg er tilfreds Smile

Håber min lille historie kan være til inspiration.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Rasmus Hoeks:

Et par udklip fra Mails kan du lige få her: (af gode grunde kan jeg ikke nævne kilderne til disse udtalelser).

"Du giver det hele gratis væk. Det er måske smart nok, når du studerer men det går ikke i den virkelige verden"

"Du har ikke forstået noget som helst omkring det at sælge hjemmesider?"

"Hvorfor skulle vi starte et samarbejde, du giver jo det hele væk gratis?"

Min ordrebog er fyldt op og jeg er tilfreds Smile

Håber min lille historie kan være til inspiration.

HÆ HÆ HÆ... Tak Rasmus.

Elsker at læser emails fra uforstående virksomheder Yes

Der er vist nogle som ikke har fattet den nyest måde at skabe nye kunder på - er at ved at give gratis.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:42

Iværksættercoach:

Jeg vil høre, hvem der har nogle gode råd til at markedsføre konsulentydelser.

Jeg vil høre, om der er nogen her på Amino, som kender til gode fremgangsmåder til - med få omkostninger - at få markedsført mine konsulentydelser til erhvervslivet.

Hej Søren.

Jeg vil anbefale dig at tilmelde dig vores gratis email kursus i konverteringsoptimering for at få svar på dine spørgsmål Wink

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)