Til alle jer seje aminobrugere! Hermed mit første indlæg på Amino, som jeg fik anbefalet af en tidligere kollega (inden han sprang ud i at være helt selvstændig): Baggrund i estisk og dansk momslov Indtil næste sommer (30/6 2007) har Estland en undtagelse i sin momslov, der gør det muligt at sælge bestemte produkter til private med kun 5% moms. Den danske momslovs par 39 stk 3 hjelmer salg på 280000 fra EU-firmaer til private i Danmark inden tvungen dansk momsregistrering. Nu er spørgsmålet, hvordan jeg udnytter denne kombination af bestemmelser. Koncept Mit koncept er at sælge eller formidle salg af skovprodukter (brænde, hegnsmaterialer og andet) fra blandt andet Estland, hvor jeg har boet i en årrække og har godt netværk.
Spørgsmål Hvad mener I, at jeg kan yde overfor den danske forbruger i "intro-perioden" op til salg på 280000?
Afsluttende kommentarer Salget/formidlingen til private kunne gå gennem en hjemmeside (lumbervision.net). Jeg arbejder for tiden på at programmere i PHP og designe denne side, evt. med et mere passende domæne-navn. Salg til virksomheder, bla. hegnsfirmaer og fjernvarmeværker skulle i første omgang foregå konventionelt gennem telefon- og opsøgende salg. Jeg arbejder desuden med at udvikle IT-understøttelse til diverse skræddersyede logistik- og salgsrutiner på web (PC og mobil), så jeg kan skabe øget gennemsigtighed for mine kunder og leverandører og dermed øge konkurrenceparameteret "Tillid". Mit bud er, at en dansk villaejer med brændeovn hellere vil indgive bestilling og betale med dankort til en dansk virksomhed end til en østeuropæisk, selvom dette er ved at ændre sig på grund af de billigere priser fra udbydere i disse lande. Jeg kunne sætte en garanti op med tilbagebetaling af det fulde beløb, hvis ikke leveringsfristerne overholdes. Fordele ved koncept med intro-periode:
Ulemper ved koncept med intro-periode:
|
Hej
Har du kigget på muligheden for at formidle kontakt med alle dem som bruger træpiller til fyring.
Jeg ved at det før hen har været bespargelse ved købe træpiller i estland.
Hvis du skal ud til private forbruger, vil fragt omkostningerne blive den største forhindring, da det bliver svært for enkel forbruger at fylde et helt læs
Men klø på, der ligger sikkert nogle muligheder.