Jeg har overvejet at få adgang til en SMS Gateway, så jeg kan komme i kontakt med mine kunder via..*fanfare* SMS
Men jeg er lidt i tvivl om, i hvilken sammenhæng det er fornuftigt at bruge den.
Hvad gør I andre?
Er det til beskeder om afsendte ordrer, forsinkede leveringer, spørgsmål til ordren eller bruger I det også som en slags nyhedsbrev?
Jeg er lidt i tvivl om mulighederne samt hvad man reelt må.
Så lad mig høre, hvordan bruger I jeres SMS-Gateway og om det evt. har givet kunderne et mere positivt syn på jer, rent servicemæssigt eller om det evt. er skyld i mersalg?
Når man opretter en ordre ved Saxo.com kan man vælge at modtage en sms, når ordreren afsendes. Det virker efter min mening rigtig fint. Ellers kan du jo bruge den til at sende nyheder om relevante produkter, men husk at kunde skal acceptere dette og have mulighed for at afmelde sig.
Med venlig hilsen Michael Korsgaard
PrestaShop eksperter - Opsætning og hosting af Prestashop - PrestaHotel.dk
Du kan faktisk bruge mediet på flere måder, men afhænger helt af dit formål.
1) Du kan bruge det som en service for kunden, og herved notificere kunden om ordrestatus mm.
2) Du kan få dine kunder til at tilmelde sig et SMS nyhedsbrev, hvor de vil være de første til at modtage aktuelle tilbud.
3) Du kan bruge mediet for at følge op på kundens ordrer - Er kunden tilfreds med varen?, Var alt som det skulle være? - og så evt. bede kunden om en bedømmelse.
Jeg ved det ikke, men var det ikke en idé at sende eventuelle rabatkoder ud via SMS?
Folk vil gemme din SMS, og vil ved gennemgå af deres indbakke finde din rabatkode igen. Jeg tror det vil være en effektiv måde at øge kundens forbrug på.