Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg stå på gaden og promovere mit produkt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu jeg gerne ville stå på offentlige steder, og uddele flyers og fortælle folk om mit produkt, hvad er reglerne så får hvor jeg må stå..?

Jeg blev lidt i tvivl om reglerne den anden dag der stod 30 forskellige politikere ved Føtex på nørrebro og uddelte flyers... Så har de fået en tilladelse fra kommunen og i givet fald hvad koster en sådan aftale?

Dem der går rundt i parker, på strøget osv, og deler flyers ud, er det overhovedet lovligt?

Ha en god dag :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:25

mener det er hos politiet du skal have godkendelsen..

om folk så gør det tvivler jeg lidt på.

mvh

jesper

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 16:29

Tak for svaret :)

Ja tvivler jeg bestemt også selv meget på.. Men det er vel også utrolig svært egentlig og sætte en stopper for!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:44

Ja - men kunne da være ok at ringe til politiet og spørge ?

Bare for at se hvor let/besværligt det er Smile

Jeg har tidligere stået i indkøbs centre rundt omkring i landet, men her havde jeg betalt centret for tilladelsen/standen. Men det kunne du jo også overveje ?

Mvh

Jesper

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 16:53

Ja helt sikkert, vil prøve og kontakte politiet og tage en snak med dem.. :)

Det er bestemt og så noget jeg har overvejet kraftigt og gøre.. Jeg har allerede haft følerne lidt ude mht at stå i centre og promovere.. Ligesom at vi vil afprøve messer, og kræmmermarkeder :)

Men det kunne sku være fedt, hvis man foreksempel måtte stå ved Søerne i kbh og stoppe folk og fortælle om sin ydelse/produkt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59

Det blev diskuteret nogle måneder tilbage, hvor Klovn bl.a. linkede til nogle regler, der viste, at det ikke er tilladt at dele flyers ud på gadeplan.

Hér er debatten

Håber det kan bruge.

mvh,
Peter

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 17:01

mange tak, vil lige læse tråden du linker til igennem..

Men er der så ikke mulighed for at få bevis på man godt må stå på gaden, ellers sker der sku godt nok mange ulovligheder hverdag ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Nicolaj B. Müllertz:

mange tak, vil lige læse tråden du linker til igennem..

Men er der så ikke mulighed for at få bevis på man godt må stå på gaden, ellers sker der sku godt nok mange ulovligheder hverdag ;)

Hehe, ja, det må man sige. Måske fordi bøderne ikke bliver givet ud eller fordi de er for små, så det stadig kan betale sig.

Kan også være, at der er forskellige regler for foreninger, politikere, kulturarrangementer osv.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:58

Hej Nikolaj

Det er vist dørsaglsloven  du antyder, Såvidt jeg  ved må du gerne dele flyers ud på gaden til tilfældige forbipaserende, grænsen går til folks hoveddør den må du ikke røre men du må gerne smide en flyer i postkassen.

Vh Preben

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40

preben mortenwold:

Hej Nikolaj

Det er vist dørsaglsloven  du antyder, Såvidt jeg  ved må du gerne dele flyers ud på gaden til tilfældige forbipaserende, grænsen går til folks hoveddør den må du ikke røre men du må gerne smide en flyer i postkassen.

Vh Preben

Hej Henrik,

Det ulovlige ligger i ordensbestemmelserne, som Klovn (Henrik) linkede til i den anden tråd: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2113  (det er §9 stk. 3.)

Om det skal læses som at det gælder alle former for reklameomdeling på offentlige gade, eller kun når det er "egnet til at forstyrre den offentlige orden", skal jeg ikke gøre mig klog på :o)

/peter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)