Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To identiske websider ...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en hjemmeside hvor vi kører massivt med Adwords.

Nu har firmaet fået nyt navn, og jeg har lavet en identisk hjemmeside. Det eneste der er ændret er firmanavn og logo. Inden for en mnd. overgår al trafik til den nye side. Men indtil da kører de to sites sideløbende.

Mit spørgsmål er flg.:

Hvis vi begynder at lave Adwords kampagne på den nye site, vil det så konflikte? Google er jo ikke begejstret for tekster der er identiske.

Når jeg afslutter den nuværende site, kan jeg så overføre mine adword kampagner på den nye site uden at jeg skal "starte forfra"

Jeg har tænkt mig flg. at  når man søger på firmaets hjemmeside så linker den automatisk til den nye hjemmeside. Er det klogt at gøre, eller hvad kan vi ellers gøre?

Lidt rodet spørgsmål, og måske kommer der flere :)

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:31

Ida Dyhr · corpoLab Design:

Jeg har tænkt mig flg. at  når man søger på firmaets hjemmeside så linker den automatisk til den nye hjemmeside. Er det klogt at gøre, eller hvad kan vi ellers gøre?

Hej Ida,

Dine Adwords-spørgsmål er jeg ikke den rette til at svare på, men det her vil jeg gerne byde ind på.

Du skal sørge for at få opsat en såkaldt 301 redirect fra det gamle domæne til det nye, så både besøgende og søgemaskiner bliver stillet videre og ved, at det her er det nye hjem for jeres site. Det vil skade jer mindst muligt i de normale søgeresultater hos Google.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Skrevet kl. 21:45

Tak for svaret

Hvordan opsætter jeg mon så en såkaldt "301 redirect" fra det gamle domæne til det nye?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ida.

Vedr. AdWords

Der er intet i vejen for at skifte domænenavnet og ellers køre videre.

Jeg vil dog, efter det nye AdWords interface er kommet, anbefale, at du sætter alle annoncer til det gamle site på "pause" i ca. 20 min. inden du opretter de nye annoncer. Ger er Google blevet lidt tungere at danse med. Før kunne man køre samme søgeord ud på flere forskellige domæner, men det er slut nu.

Vedr redirects:

http://www.webconfs.com/how-to-redirect-a-webpage.php

Mvh,

Christian

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Skrevet kl. 21:55

Hej Christian.

Tak for godt svar!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:56

Ida Dyhr · corpoLab Design:

Hvordan opsætter jeg mon så en såkaldt "301 redirect" fra det gamle domæne til det nye?

Har du en webmaster på din hjemmeside? Så fortæller du blot vedkommende, at du gerne vil have sådan en sat op. Er webmasteren dig selv, kan du fortælle om dit setup i detaljer og få hjælp herinde. (Eller få en Amino til det. I den simpleste løsningsmodel tager det ikke mange halve øjeblikke at sætte op).

Du kan læse lidt mere om 301 redirects hos Lars Bachmann.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)