|
En gang imellem skal der også være tid til at slappe lidt af og hygge, ved siden af arbejdet. Mange går på smarte caféer, og restauranter, men hvis du er mere til stille hygge, kræsen, hjemmebagte småkager, frisk importeret Te, god kaffe, og omgivelser der mest af alt minder om at være hjemme hos farmor/mormor, så vil jeg da lige dele en lille opdagelse jeg har gjort mig den sidste uges tid. På vej hjem fra kontoret går jeg igennem Viktoriagade på vej til Vesterbrogade og forleden kiggede jeg indenfor et hyggeligt sted der kalder sig selv "Tante T''s Te-salon". Det er tilsyneladende en privat-ejet "familievirksomhed" og mens jeg ventede på at Tante T pakkede mine nyindkøbte småkager og friske te ind i fine æsker og poser fik vi os en lille snak. Moderen stod ude bagved og bagte, mens søsteren hjalp til i butikken. Flere af møblerne kunne jeg genkende fra min barndom. Uden at have nogen forbindelse til stedet ud over at have handlet der, vil jeg anbefale alle stressede og travle iværksætterfolk i vesterbro-området at kigge forbi og tag en stille stund med en kop god te, måske læse lidt i en bog og samle tankerne i den travle hverdag lidt. Samtidig er det ikke en stor amerikansk kæde og men en af "vores egne" ![]() De har et website men det er vist stadigvæk lidt i begynderstadiet: http://www.tante-t.dk De har åbent til kl 22, så der er også fin mulighed for at pleje den dårlige samvittighed over for meget tid brugt på iværksætterprojektet og så invitere kæresten eller konen på en aften gåtur og en lille kage. |
Tror faktisk jeg vil tage en tur derind sammen med tøsebarnet, efter at vi har invaderet www.skageraksushi.dk (også tilhørende en Aminobruger) :)
Takker for anmeldelsen 

Bliv gratis medlem