Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tid til et professionelt image? Skræddersyede jakkesæt til det Danske erhvervsliv

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan stadig ikke få hjemmesiden frem. Er det bare mig eller ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:56

Rasmus Lindgren:

Så må vi vist lige få fat i en definition. Jeg er en høj ranglet computer nørd og ligner en konfirmand hvis jeg får et jakkesæt på der er bare nogenlunde indenfor normal størrelse. Jeg vælger også selv alt fra stof, snit osv over til hvilken type stof og farve jeg vil have på indersiden af jakken.

Konfektionsjakkesæt lyder for mig som noget der er revet ned fra en stang og syet til. Det ville slet ikke være muligt i mit tilfælde.

Konfektionsjakkesæt er masse produceret med tilpasset mål, mens skræddersyet er et håndværk.

SKRÆDDERSYET JAKKESÆT:

I 1800-tallet var et jakkesæt som regel syet af en skrædder. Efterhånden som teknologien blev forfinet begyndte konfektionsindustrien at tage over, og i dag er herreskrædderiet næsten forsvundet i Danmark. Der er ingen officielle definitioner af et skræddersyet jakkesæt, men det er alment anerkendt inden for herretøjsbranchen, at et skræddersyet jakkesæt skal baseres på et papirmønster tegnet specifikt til kunden; at det skal være en og samme skrædder, der opmåler kunden, tegner papirmønsteret og klipper stoffet; at jakkesættet i første omgang skal ries sammen, så kunden kan prøve det og tilretninger kan foretages ned i mindste detalje; og at de anvendte materialer og teknikker skal leve op til den kvalitet, som skrædderfagets historie foreskriver.

Mange herretøjsforretninger tilbyder i dag at opmåle kunden og bestille et jakkesæt efter kundens mål. I henhold til ovenstående definition er disse jakkesæt ikke skræddersyede, men såkaldt målkonfektion eller made-to-measure. Forretningen sender kundens kropsmål til en fabrik, som på baggrund af en formel syer jakkesættet og returnerer det færdigt til forretningen.

Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Jakkes%C3%A6t#Et_skr.C3.A6ddersyet_jakkes.C3.A6t

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:49

Så forskellen er altså at ved et skræddersyet jakkesæt er det den samme der tager mål og syer jakkesættet? Jeg kan vist ikke rigtigt se at der er forskel på at skrædderen får nogen til at gøre det og kun laver kundekontakten (med opmålingen). 

Når jeg har været i Thailand har jeg iøvrigt altid fået flere fittings (typisk omkring 3) hvor skrædderen (hvis man må kalde ham det) går rundt og tilpasser målene. Om det hedder at "ries sammen" ved jeg ikke, men sættet var ikke færdigsyet og sad typisk sammen med store sting (som let kan pilles op igen).

Det er klart at når sættet laves et andet sted end opmålingen ja så er det ikke muligt med fittings, men synes nu stadig at vi er nede i petitesser. Men nu sælger jeg så heller ikke skræddersyede jakkesæt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:38

Rasmus Lindgren:

Så forskellen er altså at ved et skræddersyet jakkesæt er det den samme der tager mål og syer jakkesættet? Jeg kan vist ikke rigtigt se at der er forskel på at skrædderen får nogen til at gøre det og kun laver kundekontakten (med opmålingen). 

Forskellen er håndarbejdet. Et konfektions jakkesæt er lavet på standard maskiner og masseproduceret, mens et skræddersyet er HÅNDLAVET. Du er ik et øjeblik i tvivl, når du ser sådan et. Kvaliteten, syningerne, pasformen mm er en helt anden, og det samme gælder materialerne.

Rasmus Lindgren:

Når jeg har været i Thailand har jeg iøvrigt altid fået flere fittings (typisk omkring 3) hvor skrædderen (hvis man må kalde ham det) går rundt og tilpasser målene. Om det hedder at "ries sammen" ved jeg ikke, men sættet var ikke færdigsyet og sad typisk sammen med store sting (som let kan pilles op igen).

Ja men fordi noget bliver tilpasset er det ik skræddersyet...

Rasmus Lindgren:

Det er klart at når sættet laves et andet sted end opmålingen ja så er det ikke muligt med fittings, men synes nu stadig at vi er nede i petitesser. Men nu sælger jeg så heller ikke skræddersyede jakkesæt.

Øhh petitesser? Er en rød Fiat det samme som en Ferrari? Eller hva med et Philips er det et B&O eller Löwe? Det er reelt det du påstår, og kalder det småting... Det er hele håndværket, som du ik værdsætter, men derfor skal det vel respekteres og ik misbruges... 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:56

Fashion-Seller:
Ja men fordi noget bliver tilpasset er det ik skræddersyet...

Jeg vil nu stadig sige at det ikke "bare" bliver tilpasset. Jeg har jo selv valgt stoffer og det passer mine lange lemmer, så helt standard mål kan det ikke være.

Fashion-Seller:
Forskellen er håndarbejdet. Et konfektions jakkesæt er lavet på standard maskiner og masseproduceret, mens et skræddersyet er HÅNDLAVET. Du er ik et øjeblik i tvivl, når du ser sådan et. Kvaliteten, syningerne, pasformen mm er en helt anden, og det samme gælder materialerne.

Håndlavet? Bruger en skrædder ikke symaskine? Jeg har også at par "billige" butiks jakkesæt og i sammenligning med dem er mine "skræddersyede" sprængfyldt med detaljer Smile. Synes fx det er stort når der er "gummi" i liningen på bukserne så de ikke ryger af hvis man nu kom til at slippe en vind lidt større end normalt.

Men jeg kan høre at vi ikke bliver helt enige, og da jeg ikke er i tøjbranchen er jeg også lidt ligeglad. Ha' en fortsat dejlig dag Smile

Og til den der startede posten, så synes jeg nu nok at 3500 er en ganske udemærket pris.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:48

Der er blandede meninger, og det er fint :)

Som det også fremgår, så er  ..."Der er ingen officielle definitioner af et skræddersyet jakkesæt" .. så mener ikke at vi har hængt os op på noget vi ikke kan forsvare.

Kunderne ved udemærket hvad det er de får for pengene.

Mht. hjemmesiden, så er den under ombygning. Der kommer et online visitkort op i løbet af ugen, og så kommer vores rigtige hjemmeside op engang i starten af 2010, med mulighed for at designe sit eget jakkesæt fra bunden, og se det på en dukke under hele forløbet.

Men hav tålmodighed, vi håber at i kigger forbi og får en introduktion til vores koncept, og ser hvad vi kan tilbyde jer, både som iværksættere af enkeltmandsfirmaer, samt som størrer og mere veletablerede firmaer.

Mvh Ambiente

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:06

Rasmus Lindgren:

Håndlavet? Bruger en skrædder ikke symaskine? Jeg har også at par "billige" butiks jakkesæt og i sammenligning med dem er mine "skræddersyede" sprængfyldt med detaljer Smile. Synes fx det er stort når der er "gummi" i liningen på bukserne så de ikke ryger af hvis man nu kom til at slippe en vind lidt større end normalt.

Men jeg kan høre at vi ikke bliver helt enige, og da jeg ikke er i tøjbranchen er jeg også lidt ligeglad.

Ja Håndlavet. Du kan vælge mellem håndsyet eller syet på symaskine, det er kun din pengepung der afgøre hvordan og hvorledes.

Igen det er intet med detaljer eller services, der gør et jakkesæt skræddersyet. Fordi du maler en Fiat rød, er det jo heller ik en Ferrari, ej heller hvis det er en autolakker der gør det. Det er det samme her. Lige meget hvor mange ting du tilføjer, så bliver det et maskine produceret konfektions jakkesæt.

Forstår ik engang hvordan du kan diskutere det, når du ik kender forskellen...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:09

Ambiente:

Der er blandede meninger, og det er fint :)

Som det også fremgår, så er  ..."Der er ingen officielle definitioner af et skræddersyet jakkesæt" .. så mener ikke at vi har hængt os op på noget vi ikke kan forsvare.

Men der er en klar defination af, hva et konfektions jakkesæt er... Og jeg vil gerne vædde med, at ved en evt domstol vil i tabe, og det samme gælder hvis der klages til diverse forbruger organisationer eller ombudsmanden.

Men nu er du advaret, så sig ik du ik kendte til problematikken, hvis du en dag skal levere 2 skræddersyet jakkesæt og 4 skræddersyet skjorter til 3500 kr... Det bliver din dyreste ordre rent omkostningsmæssigt ever...

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:09

Nu vil jeg gerne blande mig.

Østens mystik lyder iøvrigt meget godt haha

Jeg hedder kenny hawk, og har en reel skrædderforretning i pattaya, Thailand og vi sælger kun gode kvalitetsprodukter, samt har vores egen skrædder ansat ikke en eller anden kone i en baggård et sted som mange andre rundt om i asien.

Den pris du tilbyder på dit site kan jeg gøre bedre, uden at tilbyde noget extra osv, og det er mine almindelige priser der er tale om.

Tag et kik på mit site eller kom forbi min forretning hvis i skulle komme til thailand en dag.

Find info på min website: http://www.zentailor.net/

Alle priser er inklusiv fri forsendelse til hele verden! Et casmere jakkesæt ink skjorte ca kr 1250,-/269,-usd.

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:10
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)