Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

websalg til svenskere...hvilket sprog?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Vi snakker om også at lave lidt reklame for vores lille webshop i Sverige - og forhåbentligt sælge lidt til demStick out tongue

Men skulle man gøre det - hvad ville I så foreslå os at gøre sprogmæssigt? Skulle vi lave en shop-variant på svensk? Skal de ind af vores engelske shop...eller skal de have den danske (med mulighed for at vælge svensk valuta under deres besøg)

Hilfe, bitte:-)

/Rikke

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:49

Vil du have svenske kunder, skal alt vigtig tekst være på svensk, og helst også SEK som valuta... De er meget påpasselige med at handle i udlandet...

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:52

ja, det er nemlig også min tanke.

...Og sådan har man det jo også selv, et langt stykke af vejen.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 12:55

Hej Rikke

Først vil jeg sige at det er dejligt at I har tænkt jer at gå large, og sælge til udlandet. Men hvorfor Sverige?

Svenskerne hader danskerne, og omvendt. Hvorfor ikke Holland? Har lige været i Holland, på udveksling med en familie, og det minder utroligt meget om den danske kultur.

Du kunne overveje at lytte til dette podcast af Martin Thorborg, om at internationalisere.

Men nu til spørgsmålet:

Jeg ville helt klart, få lavet en oversættelse af hele websiden til det sprog i nu ønsker (hvis det er svensk). Ellers får man ikke opfattelsen at det er lokalt eller nationalt.

Hvis du kunne smide et link til din webshop, kunne jeg fortælle lidt mere konkret :-)

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:08

Morten Kaltoft:
Svenskerne hader danskerne, og omvendt

Øhhh...... den vil jeg gerne lige have uddybet 

Men ellers korrekt. Oversæt siden til det sprog der skal sælges i.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 13:11

Niels:

Morten Kaltoft:
Svenskerne hader danskerne, og omvendt

Øhhh...... den vil jeg gerne lige have uddybet

Men ellers korrekt. Oversæt siden til det sprog der skal sælges i.

Ofte. Bare se rivalisering i sport, virksomheder osv.

Gigantiske slåskampe når der er fodboldkampe med Danmark - Sverige

/ Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:17

Morten Kaltoft:

Ofte. Bare se rivalisering i sport, virksomheder osv.

Gigantiske slåskampe når der er fodboldkampe med Danmark - Sverige

ØHHHHH... Så hader danskere os hinanden eller hva? Bare se FCK, Brøndby, AGF, OB, Aab og deres fans. De slås os ved kampene...

Det var godt nok det tyndeste argument, ja hvis det overhovedet kan kaldes det, som jeg længe har hørt...

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 13:19

Hej Morten.Smile

Det er nu ikke helt rigtig at Svendker hader Dansker og omvendt.

Den største grund til at Svensker ikke handler så meget i Danmark lige for tiden er en lille smulle Finans krisen, og så lige den største grund, den Svenske krone ligger ca på 0,70 øre så det er jo 30 % dyre at handle i Danmark, jeg solgte sidste år for 350.000 kr. i Sverige og efter deres krone er så lav, så har jeg solgt for bare 32.000 ind til vider i år.

Så lige for tiden skal man ikke bruge mange penge på at lave reklame i Sverige, vent til  deres krone er lidt oppe igen.

Jeg har dog lavet det tilbud at Svenske virksomheder kan handle hos Ballonbutikken.dk rasten af året 2009 og betale i Svenske kroner, så for min skyld og min pengepung så må den Svenske krone godt komme lidt højer op. Stick out tongue

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

ØHHHHH... Så hader danskere os hinanden eller hva? Bare se FCK, Brøndby, AGF, OB, Aab og deres fans. De slås os ved kampene...

Hvis du vil generalisere, så ja. De mest fanatiske fans, hader hinanden, og sådan er det.

Heldigvis for Rikke, er de sikkert ikke i hendes målgruppe, så de er sådan set ude af billedet

Fashion-Seller:

Det var godt nok det tyndeste argument, ja hvis det overhovedet kan kaldes det, som jeg længe har hørt...

.

Nå, det var det spændende. Ved du hvad? Jeg kommer faktisk for at prøve at hjælpe Rikke, så om du synes mine argumenter er noget pis, rager mig ikke. Jeg troede godt nok du var mere fornuftig end det, Fashion, når man ser hvor aktiv du er på Amino, men jeg tog da grueligt fejl. Din stigende aktivitet er måske grunden, til den også stigende ondskab og lyst til at diskutere her på Amino?

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:28

Du burde nok overveje Norge frem for Sverige, hvis du gerne vil have et naboland. De er godt nok udenfor EU, så der skal lige findes ud af noget med told, moms osv., men min erfaring siger, at de er langt mere købelystne i Norge. Jeg har også for et års tid siden, haft succes med at sælge til nordmænd fra en ren Dansk shop. Konverteringsraten er ikke så høj, som hvis de så deres modersmål, men det er en billige måde, at prikke til markedet på :-)

Held og lykke.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)