Hvis man har planer om at bruge hjemmesiden i forbindelse med sin virksomhed, ville jeg være noget utryk ved at de lover supporttider på 1-2 døgn... og det vel og mærke i de fleste tilfælde... Det betyder vel i praksis at de ser på dine problemer indenfor normal arbejdstid. Har selv prøvet at serveren gik ned en helligdag, der var efterfulgt af en weekend, det var lige 4 dage uden adgang til siden, før det blev mandag og den igen kom op at stå... Så nu vælger jeg kun steder der yder support 24/7 |
Hej,
Jeg arbejder selv med hosting til dagligt for et af de store hostudbydere.
I diskussionen om valg af hostleverandør herunder Gigahost.dk skal hver valget af hostudbydere vælges ud fra nogle kriterier der sættes op. Er oppetiden vigtig, er support vigtig, er linie vigtig, er trafikken vigtig osv osv
Jeg villige kommentere på en enkelt eller to at Gigahost fakta
Ser vi på den aktuelle sag, så skriver GigaHost at de har en dedikeret 100MB linie. På en dedikere linie af den størrelse kan der på en måned "løbe" ca. 33.000 GB igennem. Men da en linie sjælent kan udnyttes mere end 70-80% af sin kapacitet, begrænser det ydeligere hvor meget der kan komme igennem. Så er spørgsmålet, jo mere succes Gigahost har, jo mindre linie bliver der til den enkelte! 33.000 GB lyder umiddelbart af meget, men det er ca. 1.000 GBom dagen, fordelt på X kunder. Så hvis der er 1000 kunder bliver det ikke meget trafik.
Og hvad med serverne, hvad er det for nogle, hvor meget belastning kan de klare, hvor mange hoteller er der typisk pr. maskine. Det har meget indflydelse på den enkelte serveres kapacitet.
Husk på at linier, sikring af data osv er megadyrt, og som mange andre steder hænger pris og kvalitet sammen. GigaHost har uden tvivl en række fordele, og er hjemmesiden knap så vigtig, så kan det være en rigtig godt og prisbilligt alternativ, i skal bare inden i vælger gøre jer klar hvad i kan leve med.
Det er MEGET vigtig at pointere at mange af de mindre hostudbydere i mine øjne er fuld ud tilstrækkeligt for mange forretninger.
Håber det kunne give lidt inspiration!