Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viden om søgemaskine optimering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg vil gerne have lidt viden om søgemaskine optimering...

Nogen der kender en god bog hvor det behandles fra bunden af, eller noget dansk materiale her på nettet feks. ??

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:57
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 14:04
Udmærket Lars.. lige noget i den stil jeg har brug for.. vil se om jeg kan låne den på biblioteket.....
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Dato: 18-09-2006 13:48:57 Forfatter:KomsiKomsa.dk
Ja jeg vil gerne have lidt viden om søgemaskine optimering...

Nogen der kender en god bog hvor det behandles fra bunden af, eller noget dansk materiale her på nettet feks. ??

Viden om søgemaskineoptimering og et krav om at det skal være en bog samt på dansk.... det er altså en rigtig dårlig opskrift. Søgemaskineoptimering er en konstant kamp om at være foran, og et spil hvor reglerne ændres konstant. Når du så vil læse bøger, kan du være sikker på at indholdet er relativ gammel, og når du vil have det på danske, kan du godt halvere brugbarheden endnu engang.

Den bog som Lars henviser til, er helt sikkert en af de bedre, og også relativ ny. En sætning som "Du lærer, hvad der giver høj PageRank og dermed en god placering i Googles resultatlister." er dog nok til, at demonstrere hvor hurtig den slags bliver for gammel - allerede nu er brugbarheden af PR rimelig lille, og betegnes ofte som relativ ligegyldig.

Hvis det skal være en bog og skal være på dansk, synes jeg det er en rigtig god bog, som Lars har fundet til dig. Ellers vil jeg anbefale dig at kigge på artiklerne ved www.seochat.com, og så ellers bare følge de forskellige links man naturlig støder på, og bogmærke de gode blogs, forums, underkategorier du måtte støde på.

Der er rigtig meget læsestof, og langt det meste er altså på engelsk.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 10:38
en ok, grundlæggende (dvs. ikke udtømmende...) kan være :

- ´Bliv nr. 1 på Google´ - så kan du ihvertifal´ komme lidt igang - se fex på www.saxo.com  eller www.bibliotek.dk

- ellers, så går du ind på en af ovenstående web-adr. og søger på fex ´søgemaskine, optimering´ - ´internet, marketing´ - ´google, markedsføring´ - eller kombinationer af disse keywords.

- mht. danske web-sider - start med at kigge på web-siderne for nogle af dem der skriver her på amino.dk - flere af dem har en dansk hjemmeside, hvor du kan få nogle tips - check bla. siden for Mikkel deMib, hvis du skal have andet end blot det grundlæggende, og have adgang til noget af det nyeste.

- og, hvis du også er til engelsk-sproget litteratur - så kan du lige droppe en mail

dann s.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)