Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdskontrakt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har en enkeltmands virksomhed og har i forbindelse med et nyt projekt, fundet mig en samarbejdspartner, der hovedsageligt skal indgå i som investor.

Er der nogle som ligger inde med en solid samarbejdskontrakt (evt. link til en sådan) som bl.a. indeholder arbejdsfordeling, splitprocent, overskudsdeling/udbyttepolitik, økonomiske betingelser ved den ene parts udtræden osv. osv. ???

Pft.

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 12:53

Hej Thomas, du kan finde en masse rigtigt gode udkast til kontrakter på http://ivækst.dk/

Håber du kan bruge det - og held og lykke med samarbejdet!

Mvh.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:06

Husk blot på at du ikke kan sende regningen videre til eks. ivækst hvis det går galt og du mod forventning ikke har opnået den position du gerne vil have. Det kan du hos en advokat. Det er mig en gåde at mange tror at man kan løse alt via internettet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 19. Sep 09
Skrevet kl. 13:53

Hej Bent,

Tror at du glemmer en meget vigtig faktor i hele denne sammenhængen, "PENGE"!

Som alle herinde ved, er det ikke det man har mest af som nyopstartet, og kan man undgå et advokat salær på DKK 1500/timen og opefter, så kan jeg love dig for at man gør det, specielt når det i mit tilfælde, i grunden kun drejer sig formaliter, det er min gode kammarat jeg regner med at indrage som investor og vi vil, af rent praktiske årsager, bare gerne have papir på, hvordan samarbejdet skal forløbe, hovedsageligt med henblik på indskuddet og overskudsdeling.

Tak for linket Henrik, desværre ikke helt hvad jeg leder efter, er som sagt mere ude efter en lidt mere simpel skrivelse, der bekriver retningslinierne i forbindelse med investors indskud og hvordan overskuddet skal fordeles.

Er der nogen der kan hjælpe med dette?

Pft.

Thomas

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 13:56

Det kan godt være at en advokat koster 1500+ i timen. Men hvis i senere løber ind i problem. Er det godt nok et dumt sted at have sparet.

Tilmeldt 19. Sep 09
Skrevet kl. 14:05

Grunden til dette indlæg var netop at høre om advokat bistand kunne undgås, og om der var nogen som af tidligere erfaringer, lå inde med oplysninger el. eksempler på hvordan vi skal udforme det vi har brug for?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:33

Enig med Michael og glem alt om gode kammerater når der er penge indblandet. Den dag hvor der står en køber til virksomheden og vil give mange millioner kan det være så som så med kammerateriet hvis en dårlig kontrakt giver en af parterne mulighed for at tørre den anden.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)