Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har for nylig startet et lille reklamebureau. Jeg har et spørgsmål angående betaling af skat.

Hvor meget må man trække fra i skat af de ting man i løbet af året har indkøbt (skærm, printer osv.)? Er det 100% eller hvad????

Mikkel Johansen

www.inmedia.dk
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:17
Det kommer helt an på hvordan du anvender det. Anvender du det også private kan du kun tage en forholdsmæssig andel. Andelen er et skøn. Har du ikke anden computer ved siden af vil det være svært at undgå fastsættelse af en privat andel. Herudover afhænger skønnet jo af omfanget og intensiteten i din virksomhed 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:30
Det afhænger meget af hvad det er til, hvad det koster (om det skal afskrives over flere år), men i hovedreglen ja.

Der er en række faste.

Software er 100% fradrags berettiget fra dag 1
Hardware (computer osv) er 100% fradrags berettiget op til 11.111 kr (ca - så vidt jeg husker) ex moms - koster det mere skal det afskrives over flere år.
Generelle driftsmidler (papir til printer osv) kan trækkes fra..
Er det ting du også bruger privat, skal du lave en opdeling - da det kun er virksomhedsdelen der er fradragsberettiget.

Eller skan jeg henvise til skat.dk - de har en ok søgefunktion.

Evt være lidt mere konkret i dit spørgsmål herinde - det hjælper lidt.

Og selvfølgelig have en fornuftig dialog med din revisor - så er der ikke så meget bøvl

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:40
Bemærk lige at der ikke gælder specielle afskrivningsregler for hardware. Grænsen som nævnes er en generel grænse hvor man kan afskrive driftsmidler der indkøbes under denne grænse. Her skal man være opmærksom på at driftsmidler som er bestemt til at blive brugt sammen skal ses samlet. Dvs. køber man en skærm, en computer og en printer skal det efter praksis ses samlet og kan derved ikke straksafskrives/fratrækkes selvom de enkelte dele koster mindre end bundgrænsebeløbet. 

Bemærk også at du ikke kan straksafskrive/fratrække udgiften hvis den anses blandet. Dvs. hvis udstyret anvendes delvist privat.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)