Jeg ved godt at det desværre ikke ændrer på det faktum, at de ikke kan fratrækkes, hvilket er ganske absurd.
Hvorfor er det absurd? Jeg har da ikke lyst til at betale for, at en eller anden medarbejder i et firma, ikke gider betale for parkering, eller finde en gratis parkeringsplads...
Tja læs de udmærkede indlæg andre har skrevet. Den korte version er, at en p-bøder for mange firmaer rent faktisk ER en nødvendig driftsomkostning. Som andre nævner f.eks. håndværkere, vognmænd osv.der ikke "bare" kan finde en gratis p-plads, og ej heller en p-plads der kan betales for. Det absurde er i mine øjne, at arbejdsgiver ikke kan tillade sig at lade medarbejderen betale en nødvendig arbejdsrelateret p-bøde, derfor må arbejdsgiver betale det ud af egen lomme, ikke firmaets.
Der er sgu så meget man ikke har lyst til at betale for, men som man alligevel gør over skatten, det har intet med sagen at gøre.
Tja læs de udmærkede indlæg andre har skrevet. Den korte version er, at en p-bøder for mange firmaer rent faktisk ER en nødvendig driftsomkostning. Som andre nævner f.eks. håndværkere, vognmænd osv.der ikke "bare" kan finde en gratis p-plads, og ej heller en p-plads der kan betales for.
Som jeg har pointeret i et senere indlæg, så må firmaet i givet fald lægge den ekstra mer-udgift hos kunden, og ikke hos skatteyderne. Det virker mest rimeligt i min optik.
Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.
Kender ikke tricket men det handler vel i bund og grund om at man får det til at fremstå som køb af frimærker. Det kaldes også omgåelse på godt dansk.
Michael: Sådan kan man ikke stille det op. De kan lægge det oveni prisen i forhold til kunden ja men i og med at de svarer skat af denne merpris og ikke kan få fradrag for parkeringsbøden så skal der lidt mere oven i, fordi Bondam og hans kumpaner ikke vil gøre noget ved de katastrofale parkeringsproblemer i København og tværtimod vil gøre livet endnu mere surt for erhvervslivet, hvis de får lov.
Som jeg har pointeret i et senere indlæg, så må firmaet i givet fald lægge den ekstra mer-udgift hos kunden, og ikke hos skatteyderne. Det virker mest rimeligt i min optik.
Det er jo altid kunderne der betaler i sidste ende, det ved vi jo. Men din kommentar giver jo igen mening. Eftersom skat ikke godkender det som en driftsomkostning, så kan afgiften ikke figurere i regnskabet og dermed heller ikke lægges på kundens faktura.
Debatten går på om det er en driftsudgift eller ej. Det er det ikke i Skats (og dine) øjne. Fair nok. I visse andres øjne er dette urimeligt. Længere er den ikke.