Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Entrepreneurship - Søger partner med adgang til ressourcer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Nu skal du ikke lade dig slå ud, hvilket jeg heller ikke fornemmer, at du gør.

Jeg kan sagtens følge dig i dit første indlæg, og forstår udemærkede at du ikke i detaljer skriver det hele, men i stedet beder folk om at skrive en PM, og så tage den derfra.

At finde en partner af den ene eller anden slags er ikke nemt, hvis man skal arbejde sammen med samme fokus i flere år. Der kommer mange bump undervjes, og specielt hvis tingene pludseligt bliver store på kort tid.

Held og lykke med at søge Wink

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:46

Der er heller ikke nogen der "kræver" du skal komme med alle mulige detaljer, du kan gøre fuldstændig som du vil. 

Men et godt gammelt salgstrick er at gøre potentielle købere opmærksomme på hvad det er de får ud af handlen... Du gør det stik modsatte nemlig remser op hvad det er DU vil have ud af handlen, og hvis du har en fiks og færdig forretningsplan, så må du også kunne være lidt mere konkret end tilbyde halvdelen af kommene anparter, for mange lyder det som om at de skal tage hele den økonomiske risiko og så deler i et evt overskud, og det er altså ikke nogen specielt god handel. Og det er altså DIG der skal sælge noget, så uden ligefrem at gøre det til en decideret salgstekst, vil jeg mene der bør være mindst ligevægt mellem hvad man giver og hvad man for, gerne overvægt på hvad "køberen" for ud af det.

Selvom du så ikke vil løfte sløret for alt for meget af din ide (og det tror jeg sådan set er ok) Så kunne du godt være lidt mere konkret, du mangler penge og kompetencer til et grønt koncept... taler vi 5.000 - 50.000 - 500.000 - 5.000.000? Og hvad er det for kompetencer du mangler, er det programering  markedsføring, content provide, design PR. eller er det en gartner der kan lave de "grønne" koncepter, vi aner det jo ikke. 

Nå bare mine 5 cent. 

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:25

Jeg siger mange tak for de to sidste indlæg også!

Det er muligt at jeg vil formulere (endnu) et nyt indlæg Smile

Jeg er her jo for at lære, og jeg tror jeg er med på, hvad I mener.

Grunden til min "Hvad søger jeg"-tilgang til indlægget var nok, at jeg for alt i verden vil undgå at gøre det poppet, og oversælge produktet, netop fordi jeg endnu mangler at sparre det helt igennem.

Men jeg finder lige balancen, så tak for jeres input! I kommer nok til at høre meget mere fra mig, og det er rart at få noget hurtig, grundig feedback herinde. Det kunne ikke være bedre Smile

Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:32

Hej Christian,

Nu er jeg helt ny hér, men bare en lille idé: Kunne duikke formulere behovet kort - uden at give for mange detaljer om konceptet - i et minioplæg som du uploader på din profil? Definér kapitalbehov, knowhow du mangler mv......

Hvad bruger I andre jeres filupload mulighed til herinde??

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:45

Christian:

...Grunden til min "Hvad søger jeg"-tilgang til indlægget var nok, at jeg for alt i verden vil undgå at gøre det poppet, og oversælge produktet, netop fordi jeg endnu mangler at sparre det helt igennem.

Nu er det ikke for at gøre det til en kamp om ord, men hvis konceptet/produktet heller ikke er færdigt er det altså også temmelig relevant at vide, i dit første indlæg skriver du trods alt at der er fiks og færdig ide og forretningsplan, og det kan altså give bagslag at skrive hvis det ikke er tilfældet. 

Hvis man er lidt kritisk ser det nu ud til at;

du har en ikke færdig ide,

som du gerne vil have andre til at sparre og færdiggøre,

betale for, og

kompetencer til at føre ud i livet... altsammen uden det skal koste dig noget...

Tilgengæld kan de så få en del af overskuddet... Det kan der ikke være mange der synes er en god forretning for andre end dig selv. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)