Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Entrepreneurship - Søger partner med adgang til ressourcer

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af mit tidligere indlæg, hvori jeg skriver at jeg søger en partner til at hjælpe med at bære faklen videre i iværksætteriprocessen, i hvilken jeg er gået i stå, vil jeg uddybe lidt.

Jeg står med en veludbygget forretningsplan, omhandlende et livsstilsorienteret website med fokus på alt hvad der er "grønt".

Jeg mangler en partner, som har adgang til den kapital eller de serviceydelser, som der skal til for at få skudt raketten af sted for alvor.

Grunden til at jeg laver endnu et indlæg er, at jeg nu har åbnet for PM'er, og i den forbindelse vil opfordre alle jer, som mener at I har noget seriøst at byde ind med, om at vise interesse.

Jeg deler ud af halvdelen af de kommende andele i projektet mod kontinuerlig bistand, vejledning og kapaciteter.

Jeg ønsker mig altså en partner eller to, som har en grundliggende viden, og som er klar på at kaste sig ud i en virkeligt spændende og aktuel idé.

I forbindelse med min søgen efter netværk, kan det jo ikke undgås at jeg bliver nødt til at drøfte idé og muligheder med flere af jer, som forhåbentlig viser interesse. Til gengæld spiller jeg med åbne kort når det kommer til at indgå aftale om partnerskab, og jeg vil naturligvis ikke drive gæk med nogen. Jeg er simpelthen ude på at finde frem til det optimale partnerskab.

Jeg er bevidst om, at jeg er lidt vel ligefrem, og muligvis lidt for åbenmundet i min forespørgsel - Men jeg håber at der kun kan komme noget godt ud af det. Jeg tror på, at Amino er et trygt sted at spørge sig vej frem.

Jeg vil ønske jer alle en rigtig god dag og glæde mig til at høre fra nogle ivrige iværksættere :)

Mvh

Christian

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:19

Det der altid undrer mig i sådanne indlæg at der næsten altid er ekstrem lidt information. Jeg vil væde min gamle hat på at de folk du søger, ikke gider bruge tiden på at kontakte dig! Da de modtager sådanne tilbud hver dag. Efter min mening burde du fokusere på hvad du kan gøre for dem! Jeg tror alle er klar over hvad du vil have.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 08:44

Lidt i  forlængelse af hvad remy siger, vil jeg da også gerne vide hvad det er man for som partner, og mere præcist hvad dit bidrag er til den kommende proces?

Penge og kompetencer er trods alt de to ret store ting at efterspørge, og det er virkelig ikke for at være negativ, men hvad er det os potentielle partnere kan få fra dig?

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:34

Det er altid spændende at høre om folks ideer! Lad os endelig høre, måske falder der feedback af også :)

Se mit projekt til bedre vagtplanlægning.

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Sep 09
Skrevet kl. 10:43

Remydk:

Det der altid undrer mig i sådanne indlæg at der næsten altid er ekstrem lidt information. Jeg vil væde min gamle hat på at de folk du søger, ikke gider bruge tiden på at kontakte dig! Da de modtager sådanne tilbud hver dag. Efter min mening burde du fokusere på hvad du kan gøre for dem! Jeg tror alle er klar over hvad du vil have.

Jeg forstår godt din pointe. Men jeg forstår ikke helt tonen. men det er så en anden sag.

Hvad jeg kan give til anden part er halvdelen af et koncept, halvdelen af indtjeningen og hvad der ellers hører med.

Jeg er da ked af at høre at du ikke mener, at de folk som jeg har brug for, gider henvende sig til mig - Men hvis de får den slags tilbud hver dag, så må du meget gerne gøre mig klogere på, hvordan jeg trænger igennem. Det er ligesom dét som jeg er her for at finde ud af.

Og ja - Jeg håber da at alle ved, hvad jeg vil have - Det er sådan set dét jeg har skrevet indlægget for at fortælle. Jeg vil have en partner eller en silent partner som ren investor. Det lægger jeg da ikke skjul på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52

Christian:
Jeg forstår godt din pointe.

Remydk:

Efter min mening burde du fokusere på hvad du kan gøre for dem! Jeg tror alle er klar over hvad du vil have.

Christian:
Jeg håber da at alle ved, hvad jeg vil have - Det er sådan set dét jeg har skrevet indlægget for at fortælle. Jeg vil have en partner eller en silent partner som ren investor. Det lægger jeg da ikke skjul på.

Prøv at læse hans indlæg igen. Du skrev da forhåbentlig ikke indlægget for at fortælle, hvad du godt kunne tænke dig? Du skrev det vel for at finde en partner? Hvis dette er korrekt antaget, skal du være bedre til at fokusere på hvad du kan tilbyde, i stedet for hvad du vil have.

Har du adgang til en masse information? Er du uddannet indenfor området? Har du ekspertstatus? Er du villig til at garantere 1.200 timers arbejde med indholdsskrivning det næste år? Har du kontakter der sikrer indhold og annoncører?

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Sep 09
Skrevet kl. 12:09

Det er ikke helt korrekt antaget- Ikke for udelukkende at gå i defensiven, men jeg skrev netop for at tilbyde partnerskab i den idé som jeg har frembragt.Det fremgår også tydeligt af mit indlæg. Jeg er ikke ude på at få, få og få, som svarene egentlig insinuerer.

Jeg kan tilbyde et færdigstrikket koncept, og jeg kan tilbyde en eventuel partner at få lige del i løjerne.

Men igen - forstår pointen. Jeg vil fokusere lidt mere på at fremlægge, hvad jeg kan tilbyde. Jeg må formulere mig anderledes. Så tak for konstruktiv kritik.

Jeg håber naturligvis stadigvæk, at kernen i sagen fremgår - At jeg søger en partner til at deltage i det her projekt på lige fod - og dét på alle måder - med mig selv.

Jeg forsøger i mit indlæg at skabe kontakt. At åbne en dør for et positivt samarbejde. Ikke for bare at tigge penge, som et af svarene antyder.

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Sep 09
Skrevet kl. 12:16

Og så vil jeg lige indsparke en hurtig fodnote -

Jeg synes ikke at det er rimeligt at kræve, at jeg smider alle mine kvalifikationer, detaljer om idéen, kompetencer etc. ud i en tråd, som er ment som en venlig forespørgsel.

Jeg ville ikke bryde mig synderligt om at gøre tingene på den måde. Netop derfor skrev jeg med henblik på at opfordre til personlig kontakt fra de Amino'er som mener at de kunne have tidsmæssigt og økonomisk overskud til at deltage i et spændende samarbejde, og som gerne ville høre mere.

Så... Det var bare lige en kommentar til ovenstående, og måske en ironisk måde at sige tak for den pæne velkomst til en kommende iværksætter på. Kommentarer a'la "Jeg tror alle nok ved hvad du egentlig vil have", kan man ikke bruge til så meget konkret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Christian:
Jeg synes ikke at det er rimeligt at kræve, at jeg smider alle mine kvalifikationer, detaljer om idéen, kompetencer etc. ud i en tråd, som er ment som en venlig forespørgsel.

Der er ingen der kræver noget som helst. Der er bare en masse venlige og erfarne mennesker, der vil ofre lidt af deres sparsomme tid, på at forklare dig hvorfor du ikke finder en partner med ovenstående indlæg. Det er da bedre end at de bare ryster på hovedet, surfer videre, og så lader dig sidde tilbage og selv måtte regne ud hvor fejlen ligger.

Fra Svendborg
Tilmeldt 18. Sep 09
Skrevet kl. 15:10

Tommy:

Christian:

Der er ingen der kræver noget som helst. Der er bare en masse venlige og erfarne mennesker, der vil ofre lidt af deres sparsomme tid, på at forklare dig hvorfor du ikke finder en partner med ovenstående indlæg. Det er da bedre end at de bare ryster på hovedet, surfer videre, og så lader dig sidde tilbage og selv måtte regne ud hvor fejlen ligger.

Hej Tommy -

Deraf mine ord " Tak for konstruktiv kritik" og "Jeg må formulere mig bedre".

Men er enig med dig. Hvis folk bare surfede videre, så ville der jo ikke være et forum.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)