Hvad angår internetforbindelse, er det nok nemmest at kigge på alle de forskellige hjemmesider der tilbyder opkobling. Men hvad skal forbindelsen bruges til? Der er stor forskel på at lave en forbindelse til en frisørbutik, som skal bruge et online booking-system, eller en møbelbutik der skal vise billeder af alt hvad de har i butikken. Du bliver nok nødt til at beskrive en smule mere hvad forbindelsen skal bruges til... (Mon ikke et par tusind for oprettelse og nogle få hundrede om måneden for selve forbindelsen. Men skal du have oprettet en hjemmeside er det en hel anden snak. Her kommer man ikke rigtig i gang for mindre end 10-15.000 og så nærmest uendeligt langt opefter, alt efter ambitionsniveau.)
Forsikring, igen forsikringsselskaberne, eller måske revisorer kan give et bud på dette. Min erfaring er at det kan de og vil gerne, hvis bare man ringer dem op og spørger. Er man for genert til det, mener man det nok ikke alvorligt at man gerne vil starte noget selv...
EDB udstyr, igen, Hvad skal det kunne? Skal du bruge en lille PC og et bogføringsprogram eller tænker du på at starte et sted hvor kunden skal kunne printe billeder eller ...? (Fra 2-3.000,- og langt, langt opefter)
Revisor, grip mobilen, ring til 3-4 af dem der ligger tættest på og bed om tilbud. I værste fald får du ingenting, i bedste fald byder de på en kop kaffe og hjælper dig i gang med din forretningsplan. (Fik selv en times gratis forklaring på hvordan det ville være bedst at lave bogføring og skatteregnskab, bare fordi jeg spurgte om et tilbud, som iøvrigt var på ca. 5000,- pr. år)
Advokat, ja, hvor meget tager de for deres arbejde?.....Mit svar må være "Så meget de kan!" Men der er stor forskel, så prøv at høre i dit netværk, om der er nogen der kender nogen osv. Men regn hellere med lidt for meget end for lidt. Så kan det være du bliver positivt overrasket!